1071982_150.jpg

 

 

آینه جم:   دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در جریان بازدید استاندار از روند فعالیت بیمارستان شهدای خلیج فارس :
 این بیمارستان  از زمانی که به عنوان بیمارستان خاص بیماران تنفسی در نظر گرفته شده تا کنون ۶۰ مراجعه داشته که از این تعداد ۲۸ نفر بستری و دو مورد هم مرخص شده‌اند.
 تاکنون جواب آزمایش هیچ کدام از نمونه‌ها مثبت نبوده و یعنی تا کنون موردی از کرونا در استان بوشهر ثبت نشده اما دلیل نمی‌شود که ابتلا به این ویروس در استان ما نباشد زیرا آلودگی در کشور پخش شده و در به طور حتم در همه نقاط آلودگی وجود دارد.
 نکته کلیدی در زمینه ویروس کرونا شکستن زنجیره انتقال این ویروس است که راهش آموزش است و اینکه بی توجهی ما باعث می شود ویروس وارد بدن شود.
بنابراین باید دست‌ها را مرتب شست. فاصله را رعایت کرد. بیماران به موقع مراجعه کنند و آن‌ها و کسانی که با بیماران در ارتباطند ماسک بزنند. مردم در خانه بمانند. سفر نروند و خرید را محدود کنند تا از انتقال ویروس پیشگیری شود.
مردم باید بیماری را جدی بگیرند. ما می‌توانیم با رعایت نکات بهداشتی و توصیه‌ها، زنجیره انتقال ویروس را در استان بشکنیم.
باید هر کسی وارد خانه می شود اول دست‌هایش را بشوید. مغازه داران از مشتریان بخواهند دست‌های خود را ضدعفونی کنند و کارمندان از ارباب رجوعان درخواست کنند اول دست‌ها را ضد عفونی کنند بعد برای انجام کار وارد اتاق کار شوند.
نحوه نمونه برداری از بیماران :
 نمونه از گلوی افراد گرفته می‌شود و با روش خاصی در دمایی پایین به آزمایشگاه مرکزی کشور فرستاده می‌شود.
تست سریع برای بررسی این نمونه‌ها فقط در این آزمایشگاه صورت می‌گیرد و در هیچ جای کشور نیست.
فقط از بیمارانی که تب و تنفگی نفس دارند، نمونه گیری می‌شود.
مردم با رعایت بهداشت فردی و در خانه ماندن، به شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند.
واکنش رئیس بیمارستان توحید جم به مطلبی پیرامون عدم پذیرش بیمار کرونایی در این بیمارستان که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است: 
 دکتر فرهاد  باقری:  
صبح سه شنبه بیماری که از پرستاران بیمارستان دیر است  با داشتن برخی علائم تب و سردرد به بیمارستان توحید  مراجعه می کند از آنجایی که ایشان اخیرا به شمال کشور سفر داشته توسط متخصص داخلی از وی عکس گرفته می شود و عکس وی نشان می دهد وی کرونا ندارد از آنجایی که ایشان باید فردا سر کار حاضر شود برای تشخیص کامل از وی نمونه گیری و به تهران ارسال می شود؛ با توجه به وضعیت عمومی ایشان به وی توصیه می شود تا زمانیکه نتیجه اعلام شود در منزل استراحت کند 
 بیمارستان توحید جم آماده است بیماران کرونایی درمان کند و  عدم پذیرش بیمار کرونایی در این بیمارستان کذب است
[کد خبر:AJ31789]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب