000006666.jpg

آینه جم ؛ سید مصطفی هاشمی نژاد ؛ عزل سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان جم خبری است که نه امروز و دیروز که مدت هاست در محافل مختلف دست به دست می شود…

موسی درویشی یا با نگارش خودش « موسا درویشی» حدود یک سال پیش و در فضایی نه چندان مثبت زمام فرهنگ شهرستان جم را به دست گرفت.
جوانی پر شور که در سخنرانی معارفه خود، با صراحت تمام اصلاح طلبی اش را فریاد کرد و برای آنان که این وجه حزبی اش را دوست ندارند خط و نشان کشید.
سخنان آتشین جوان دیری و پیشنهاد تغییر نام تودیع و معارفه به «بدرود و بشناخت»، البته تنها حاشیه پر رنگ مراسم معارفه نبود و به این سطر، عدم حضور فرماندار وقت شهرستان در مراسم معارفه، غیبت اعتراضی پررنگ بزرگان جم و حضور چشمگیر بزرگان دیری که تا تالار ارشاد جم، همشهری شان را بدرقه می کردند را باید اضافه کرد.
درویشی جوان در حالی به سرپرستی ارشاد جم رسید که خیلی ها بر این باور بودند ماحوزی می توانست انتخاب بهتری نه از جمع دیری ها که از اهالی فرهنگ و هنر جم داشته باشد موضوعی که دلخوری جمی ها و پاسخ اعتذار و ناچاری ماحوزی در به کار گیری نیروی خارج از بدنه ارشاد را به دنبال داشت.

هر چند که برهان ماحوزی اقناعی برنینگیخت و آیین معارفه را به محفلی کم رمق بدل ساخت.
در این میان تنها عاملی که باعث شد عده ای از نخبگان جم مهر سکوت بر لب زنند و دامنه اعتراض را گسترده نکنند وجه حزبی موسا درویشی بود.
گذر زمان اما رای جمی ها را تایید کرد؛ سرپرست ارشاد جم هر چند در جذب اهالی فرهنگ و هنر توفیقی بیش از سرپرست قبلی به دست آورد اما در قامت یک مدیر، توفیق چندانی حاصل نکرد.
رفتار احساسی و خارج از عرف اداری درویشی در رسانه ای کردن نامه نگاری خود با عبداله نادری فرماندار وقت شهرستان و حمله تند به شرکت پالایش گاز فجر جم نشان داد ردای مدیریت ارشاد برای جوان دیری بسیار گشاد است.
موسا درویشی طی حدود یک سال حضور در جم هرگز نتوانست نقش یک مدیر و الزامات آن در پیگیری و پاسخگویی را به خوبی ایفا کند.
درویشی فقط هنرمند خوبی بود و به همان خوبی هم انتقاد می کرد اما فراموش کرده بود که او خود اکنون متولی حوزه فرهنگ و هنر است و دیگر بیرون گود نیست که فقط در مقام تماشاچی بنشیند و انتقاد کند.
او مدیر بود و باید می دانست که لازم است هم و غم خود را مصروف رفع مشکلات حوزه فرهنگ و هنر کند و چون آگاهانه مسئولیت پذیرفته پاسخگویی کند نه فرا فکنی و ناله از کمبودها…
مشکلات همواره وجود دارد و فرهنگ و ارشاد پرمشکل تر از بسیاری حوزه ها اما مدیری موفق است که بتواند از ابزارها و امکانات ناچیز، فرصت های بهتر شدن بسازد.
آنچه مشخص است اینکه مدیر کل ارشاد استان همان کسی است که باید پاسخگوی اقداماتش در شهرستان جم باشد و نه هیچ کس دیگر… اما نه برای عزل درویشی که برای انتصاب او…
ماحوزی می توانست سنجیده تر عمل کند تا حداقل پاسخی برای منتقدان عزل دبیری اصولگرا وجود داشته باشد.

این بار دیگر فرصتی برای آزمون و خطا نخواهد بود … جم پر است از جوانان توانا و کاربلد…

ماحوزی: صلاحیت درویشی در جایگاه ارشاد جم احراز نشد

سایت روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در همین زمینه نوشت: در اولین جلسه شورای اداری در سال ٩۵ که با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونین ایشان، روسای ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های تابع و دیگر مسئولین این اداره کل برگزار گردید، هر کدام از روسای ادارات شهرستان، گزارش عملکرد یکساله خود را ارائه کردند.

در این جلسه موسی درویشی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جم پس از ارائه گزارش عملکرد یکساله خود، بابت خدمات ارزنده ای که طی دوران سرپرستی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستات جم داشتند، با اهداء لوح تقدیر، تشکر و قدردانی گردید.

حمیده ماحوزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: موسی درویشی از جمله مدیران فعال و کارآمدی است که در یک سالی که سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جم بودند، خدمات ارزنده و شایسته ای را ارائه نمودند؛ اما به دلیل عدم احراز صلاحیت ایشان در جایگاه ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن شهرستان، به ناچار مجبور به تعویض ایشان شدم.

 

منبع:سی سواران

 

[کد خبر:AJ15116]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب