000000000000151220-WA0019.jpg

آينه جم: دوستداران طبیعت و اعضای هیات کوهنوردی شهرستان جم سه هزار بذر بادام کوهی را در دامنه کوه پدری جم کاشتند.

به گزارش «آينه جم» ؛ سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جم در همین زمینه در گفتگو با آینه جم اظهار داشت:کمبود بارش‌ها در چند سال گذشته باعث شده تعداد زیادی از درختان بادام کوهی خشک شوند که در اقدامی پسندیده اعضای هیات کوهنوردی و دوستداران طبیعت بذر این درختان را در کوه پدري کاشتند تا هدیه ارزشمندی برای نسل آینده باشد.

محمدتقی محمدی افزود: قرار است این برنامه را در کوه های بخش ریز، هفت چاه و کوهچهر هم اجرا کنیم .

محمدی گفت: این برنامه جنگلانه به همت اداره حفاظت محیط زیست جم و گروه های کوه نوردی شهرک توحید، بانوان پارس جنوبی و شهرک پردیس جم و همچنین جمعی از مردم دوستدار محیط زیست برگزار شد.

رئیس کوهنوردی شهرستان جم نیز گفت: طرح کاشت بذر درخت بادام کوهی در راستای طرح کشوری «جنگلانه» برای نخستین بار در این شهرستان اجرا شد.

احمد حسین محمدپور افزود: در این طرح، 120 کوهنورد در پنج گروه، ده کیلوگرم بذر بادام کوهی و تعدادی نهال در حدود چهار هکتار از دانه کوه پدری کاشتند.

وی گفت: این طرح را به مدت پنج سال ادامه خواهیم داد و از مردم می خواهیم در این راه به ما کمک کنند.

[کد خبر:AJ10993]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+5 # طالب مؤذنی 1394-09-29 11:24
با سپاس بسیار. طرح بسیار خوبی است. واقعا دست مریزاد. امیدوارم مراحل حفظ و نگهداری بادام ها هم به خوبی پیش برود.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+5 # جوهری جمی 1394-09-29 11:51
واقعا خسته نباشید. دست مریزاد می گویم به این همت بلند و سعی بزرگ و تلاش ستودنی. بی شک کاشت هر دانه بذر ایجاد درختی را در آینده به دنبال خواهد داشت تا ریه های خود و زمین را آکنده و مالامال از هوای پاک کنیم و جلوی مردن زمین را بگیریم. جنگل را احیا کنیم و فریاد بزنیم نگذاریم بمیرد جنگل که جهان خواهد مرد. اقدام بسیار ارزشمندی است و امیدوارم گسترده و نهادینه شود و در غربه هم حتما اجرا شود و در مسیر اتوبان جم به طاهری تا آنجا که امکان داشته باشد این طرح ادامه یابد. ما نیز شمارا دوست داریم ای دوستداران محیط زیست. اصولا تکثیر و احیای نسل درختانی نظیر بادام کوهی و کنار که نیازی به آبیاری ندارند برای جم بی نهایت حائز اهمیت است. پوشش گیاهی و جنگلی بومی منطقه که متاسفانه در دو یا شاید سه دهه اخیر آسیب بسیار جدی و فراوانی به آنها وارد شده است.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب