aaa.jpeg

    آینه جم - صدرالله حیدری شهردار جم در گفتگوی اختصاصی با آینه جم به صحبت در مورد وضعیت فضای سبز جم ، فاضلاب شهری ،المان های شهری و وضعیت پروژه های کلنگ زنی شده توسط شهرداری پرداخت .

وی با بیان اینکه در بحث مالی شهرداری جم با مشکل مواجه است افزود : درگذشته ارزش افزوده و آلایندگی مستقیما پرداخت می شد اما اکنون این دو تجمیع شده اند و با توجه به سرانه جمعیتی پرداخت می شود که کمی کار ما را با مشکل مواجه کرده است و با توجه به اینکه شهراری جم مقداری طلب بابت سال های گذشته در بحث آلایندگی و ارزش افزوده دارد ، داریم پیگیری هایی با مجموعه شورا می کنیم با آن مطالبات نیز وصول شود تا روند اجرای پروژه ها با مشکل مواجه نشود.

شهردای متولی ساخت فاضلاب شهری نیست

صدرااله حیدری با بیان اینکه شهرداری متولی ساخت فاضلاب شهری نیست افزود : متولی اصلی این کار شرکت آب و فاضلاب است. در یک دوره ای تمامی خدمات آب رسانی و برق رسانی و غیره توسط شهرداری انجام می شد ولی وقتی تقسیم وظایف شد ایجاد فاضلاب های شهری و شبکه آبرسانی برعهده آب و فاضلاب شد.

وی ادامه ادامه داد : هرچند که مدیریت واحد شهری نیستیم اما اعتقاد داریم که در تمام مسائل باید کمک کنیم . ضرورت ایجاد فاضلاب هم که جلوی آلودگی آب های زیرزمینی گرفته می شود برکسی پوشیده نیست . پروژه فاضلاب شهری یک پروژه گران قیمت است. در شهرهای مختلف سیستم فاضلاب با همکاری آب و فاضلاب و شهرداری اجرا شده است و در ازای آن پساب فاضلاب به شهرداری ها واگذار شده است .

شهردار جم با بیان اینکه در زمان ورود به جم فاضلاب شهری یکی از اصلی ترین مسائل مدنظر قرار گرفته فاضلاب شهری بود ادامه داد : با پیگیری هایی که مجموعه شورا و ما کردیم ، اعتباری معادل یک میلیارد ریال را برای مطالعه فاضلاب شهری گذاشتیم و مشاوره طرح انتخاب شده و مطالعات بزودی آغاز می شود و اگر پس از مطالعات منابع مالی ما جواب گو بود برنامه احداث فاضلاب شهری جم کلید میخورد و فعلا برای اینکه سفرهای آب زیرزمینی جم بیش از این آلوده نشوند در واحدهای ساختمانی نوساز ایجاد سبتیک تانک هایی را برای فاضلاب اجبار کرده ایم که هیچ گونه جذبی ندارند و مانع آلودگی آب های زیر زمینی می شوند . برای هتل شهرداری نیز نوعی پیشرفته تر از این تانک ها که قابلیت تصفیه آب را دارند استفاده کرده ایم.

 

برای ایجاد و توسعه فضای سبز به زمین نیاز داریم

حیدری با بیان اینکه برای ایجاد فضای سبز به زمین نیاز داریم افزود : با پیگیری های انجام شده از سوی نماینده مردم در خصوص جذب اعتبار برای ایجاد کمربند سبز و با رایزنی های انجام شده توسط شورای شهر جم  قرار است بخشی از این اعتبار را به شهر جم واگذار کنند. 

وی ادامه داد : دوست داریم در سه نقطه توسعه فضای سبز به شدت چشمگیر باشد . یک پارک های محله ای ، دو تپه چگاسه شاخص پارک های منطقه ای  و سه حاشیه بلوار ها و خیابان ها که کنار فرهنگسرای شهرداری تا محله نوری در اسلام آباد توسعه فضای سبز و ایجاد پارک در کنار فرهنگسرا در مساحتی حدود 2 هکتار در دستور کار داریم که شامل پیست دوچرخه ، فضای بدنسازی و موارد دیگر در دستور کار داریم  که پس از توافق با مالکین و تفکیک اراضی آغاز به کار می کنیم. اما با توجه به بحث کم آبی باید گونه هایی سازگار با شرایط محیطی جم و مصرف آب پایین انتخاب کنیم.

وی خاطر نشان کرد فاز دوم تپه چگاسه با اعتبار 21 میلیارد ریال با قابلیت افزایش 25 درصد به مناقصه رفته و پیمانکار انتخاب شده و در هفته آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

 

روند اجرای پروزه های کلنگ زنی شده در دهه فجر مطلوب است

شهردار جم با بیان اینکه هر پروژه نیاز به کار اساسی ، مناقصه و یک طراحی و بازنگری دارد افزود : در مجموعه فرهنگسرای شهرداری در حال اجرای دیوار حفاظتی و خاکبرداری و تسطیح سایت پلان هستیم ، پارکینگ در این مقطع دوماهه که گذشته بحث تخریب و خاکبرداری آن به اتمام رسیده و تا قبل از سال امیدواریم پارکینگ به بهره برداری برسد ، مجموعه تجاری و شورای شهر جم  عملیات خاکبرداری آن آغاز شده است ، میدان آسیاب اسکلت آن به اتمام رسیده است ، بلوار غدیر یک دستگاه پل دیوار های آن به اتمام رسیده و دو دستگاه دیگر تداخل با لوله آب و گاز دارند و درحال کاور کردن این لوله ها هستیم ، ساخت دیوارهای حفاظتی نیز با سرعت خوبی در حال انجام است و پارک محله ای ولیعصر دیوار حفاظتی آن در حال ساخت و سایت آن نیز درحال آماده سازی است  و استخر جم نیز در هفته بعد از تعطیلات کلنگ اجرایی آن به زمین خواهد خورد.  

 

المان های شهری را با توجه به فرهنگ مردم و موقعیت جغرافیایی منطقه و نماد های آن محله انتخاب می کنیم

صدرالله حیدری با ذکر این نکته که المان های شهری را با توجه به فرهنگ مردم و موقعیت جغرافیایی منطقه و نماد های آن محله انتخاب می کنیم افزود : برای مثال میدان آسیاب را با توجه آسیاب قدیمی مظفری در علی آباد انتخاب کرده ایم یا میدان پست که کنار پل بهرحاجی نوشاد داریم که تصمیم داریم المان برای آن ببینیم یا مجموعه پارک چگاسه با توجه به وجود دو دره و چاه و آبشار و پل میتوانند المان های شهری خویی به ما بدهند که یک پل شیشه ای و چوبی با قوس دهانه 60 متر را در ضلع شرقی پارک چگاسه در نظر داریم   ولی اینکه یک حجم های خیلی رئال بگذاریم داخل مجموعه هایمان خیلی نمی تواند ذائقه مردم را تامین و ارضا کند . نیاز هست که به شعور مردم احترام بگذاریم و یک سری المان هایی که فکر پشت آن ها هست را در شهر نصب کنیم.    

 

[کد خبر:AJ24902]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب