آینه جم؛ زیرساخت‌های مخابراتی شهرستان جم در سال‌های اخیر همگام با افزایش جمعیت و توسعه تکنولوژی‌ها رشد نکرده و این موضوع مشکلاتی را در زمینه استفاده از تلفن، اینترنت و . . . ایجاد کرده است

739093.jpg

.

به گزارش خبرنگار مهر، هر صبحی که بیدار می‌شویم، تکنولوژی جدیدی وارد بازار شده و تلاش‌های ویژه‌ای برای ایجاد فناوری‌های نوین در راه است که اغلب این فناوری‌ها با استفاده از سیستم‌های ارتباطی کار می‌کنند.

یکی از نیازهای استفاده از فناوری‌های نوین، برخورداری از سیستم‌های ارتباطی از جمله تلفن، اینترنت، تلفن همراه و اینترنت تلفن همراه و . . . است که توسعه زیرساخت‌های ارتباطی به‌عنوان یکی از مهمترین نیازهای هر جامعه محسوب می‌شود.

در سال‌های اخیر گام‌های بسیار مهمی در راستای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در نقاط مختلف کشور برداشته شده و طرح‌های مختلفی اجرا شده است که در شهرستان جم نیز کارهای خوبی صورت گرفته است ولی این شهرستان با مشکلات و کمبودهای زیادی در این زمینه روبرو است.

 زیرساخت‌های مخابراتی شهرستان جم در سال‌های اخیر همگام با افزایش جمعیت و توسعه تکنولوژی‌ها رشد نکرده است و این موضوع مشکلاتی را در زمینه استفاده از تلفن و اینترنت و . . . ایجاد کرده است.

عدم توسعه زیرساخت‌های مخابراتی شهرستان جم باعث ایجاد نارضایتی‌هایی در بین مردم شهرها و روستاهای این شهرستان شده و مردم خواستار رسیدگی جدی به این وضعیت و بهبود وضعیت موجود هستند.

عدم توسعه زیرساخت‌های مخابرات جم

نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان جم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در عصر امروز، که به عصر ارتباطات شهرت دارد ارتباطات و حتی زندگی مردم نیازمند امکانات و تکنولوژی های ارتباطی و مخابراتی است.

حسین محدثی با بیان اینکه یکی از معضلات شهرستان، عدم توسعه زیرساخت های مخابراتی است، افزود: در سال‌های اخیر کمتر شاهد توسعه و تجهیز مخابرات در شهرستان جم و به خصوص بخش ریز بودیم.

محدثی اضافه کرد: امروز علاوه بر خدمات ارتباط تلفنی، در کارتخوان فروشگاه‌ها، اینترنت خانگی و کارهای اداری نیازمند زیرساخت های مخابراتی است.

http://media.mehrnews.com/d/2015/05/11/4/1690432.jpg?ts=1431984381705

وی بیان داشت: در برخی مسیرهای ارتباطی جم به ریز و همچنین مسیرهای مهم دیگر شهرستان، نیز مشکل عدم آنتن دهی تلفن همراه وجود دارد.

حسین محدثی با بیان اینکه در روستای حرمیک عدم آنتن دهی تلفن همراه وجود دارد، افزود: در زمینه فیبر نوری بخش ریز نیز اقداماتی هنوز انجام نشده است.

محدثی ادامه داد: از مطالبات مردم و شوراها، توجه ویژه به زیرساخت‌های مخابرات در شهرستان است.

ساختمان اداره مخابرات جم نیمه کاره رها شده است

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نیازهای مردم به خدمات تلفن و اینترنت، نبود زیرساخت مخابراتی در یک شهر یا شهرستان، اصلا قابل قبول نیست.

علی پریشان گفت: در شهر جم، ساختمان اداره مخابرات شهرستان نیمه کاره رها شده است که نیاز است تا تکمیل آن از سر گرفته شود.

۱۰ روستای جم تلفن ندارند

پریشان با بیان اینکه ۱۰ روستای بخش مرکزی جم تلفن ندارند، خاطرنشان کرد: روستاهایی چون کوری حیاتی، آبگرمک، باریکان، چم دره، بندانو، چم چشمه، دره چاه و کوهچر از هیچ‌گونه سیستم ارتباطی برخوردار نیستند و جای تاسف دارد.

وی با بیان اینکه پوشش تلفن همراه در برخی نقاط شهرستان ضعیف است، تاکید کرد: سرعت اینترنت در جم نیز پایین است و بارها گلایه شهروندان در این زمینه شنیده شده است.

http://media.mehrnews.com/d/2014/12/31/4/739093.jpg?ts=1431984381705

برخی راه‌های مواصلاتی پوشش تلفن ندارند

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم در ادامه ضمن تبریک به پیمانی رئیس جدید مخابرات شهرستان جم و قدردانی از تلاش‌های حسینی رئیس سابق مخابرات جم اظهار داشت: با توجه به اینکه پیمانی از مدیران بومی شهرستان جم است، توقع و انتظار می‌رود که گام‌های موثری در ارتقای شبکه مخابرات و اینترنت در جم بردارد.

پریشان گفت: برخی راه‌های مواصلاتی نیز هیچ پوشش تلفن همراهی ندارند و نیاز است دراین زمینه اقدامات موثری انجام شود.

وی با بیان اینکه کمترین توسعه مخابرات در استان بوشهر، در شهرستان جم رخ داده است، ادامه داد: از مسئولان مخابرات استان درخواست داریم که توجه ویژه‌ای به شهرستان جم داشته باشد.

مشکلات مردم برای گرفتن تلفن و اینترنت

پریشان گفت: در شهر جم، افرادی هستند برای اتصال به تلفن ثابت، حدود چهار سال است که در نوبت قرار دارند و متاسفانه نمی توان برای آنان کاری کرد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر جم تصریح کرد: برخی افرادی که تلفن ثابت دارند به دلیل نبود پورت خالی نمی توانند از اینترنت استفاده کنند.

علی پریشان تاکید کرد: فیبر نوری هم در بخشی از شهر جم ایجاد شده است ولی مردم نمی‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم در پایان تاکید کرد: ایجاد زیرساخت‌های مخابرات نقش بسزایی در توسعه و انجام امورات مردم دارد باید به این مقوله توجه ویژه شود.

http://media.mehrnews.com/d/2014/11/09/4/698361.jpg?ts=1431984381705

وعده مسئولان مخابرات برای رفع مشکلات

مسئولان نیز بارها از تلاش برای رفع مشکلات مخابراتی این شهرستان خبر داده‌اند ولی مردم همچنان چشم‌انتظار رفع این مشکلات هستند.

مدیرکل مخابرات استان بوشهر چندی پیش در جمع مسئولان شهرستان جم گفت: حل مشکلات مخابرات شهرستان‌های جنوبی استان یکی از مهمترین اولویت‌های ما است.

حمیدرضا بحرانی در خصوص مخابرات شهرستان جم نیز بیان داشت: زیرساخت‌های خوبی برای اینترنت پرسرعت و توسعه فیبر نوری وجود دارد و تلاش ما بر این است که مشکلات مخابرات این شهرستان حل شود.

وی از برنامه‌ریزی برای دسترسی روستاهای شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر به اینترنت پرسرعت خبر داد و افزود: دسترسی به خطوط تلفن همراه در اتوبان جم به سیراف به‌‌زودی اجرایی خواهد شد

گزارش:ابراهیم قیصری

[کد خبر:AJ4305]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب