0000000978042906.jpg

این روستا هر سال زیر برف دفن می‌شود

اهالی روستای هاندره در ارتفاع ۲۳۵۰ متری در منطقه ساری‌قمیش در استان قارص ترکیه که یکی از مرتفع‌ترین سکونتگاه‌های ترکیه است، در روستای برف گرفته خود امیدوارانه منتظر بهار هستند.

به گزارش اینه جم  روستای هاندره با ۴۵ خانه در احاطه درختان کاج در ارتفاع ۲۳۵۰ متری یکی از آبادی‌هایی است که زمستان‌های آن بسیار سخت است.

در روستایی که بیشتر ایام سال زیر برف است دمای هوا در دی و بهمن گهگاه به ۲۵ تا ۳۰ درجه زیر صفر می‌رسد.

این روز‌ها که فصل بهار در سراسر ترکیه تجربه می‌شود، خانه ها، انبار‌ها و وسایل نقلیه این روستا در منطقه آناتولی شرقی به دلیل بارش سنگین برف در هفته‌های گذشته مدفون شدند.

مردم ساکن در روستای هاندره که عمق برف در آن به ۲ متر می‌رسد، تلاش می‌کنند تا برف انباشته شده در جلوی منازل و پشت‌بام‌ها را پاکسازی کنند.

ابراهیم یکی از اهالی روستا گفت که زمستان سنگینی در روستا بود. او گفت: تقریباً از آبان ماه در روستای ما برف شروع به باریدن می‌کند و برف ۷ تا ۸ ماه در روستا می‌ماند.

وی با بیان اینکه برف سنگین زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: دیگر جایی برای ریختن برف باقی نمانده است.

مهمت کاباک دیگر ساکن روستا هم با بیان اینکه این روستا بارندگی بیش از حد داشته است، گفت: امسال بیشترین برف در اینجا باریده است، بیش از نیمی از سال زیر برف هستیم، از آنجایی که این منطقه برفی است، هر سال به همین منوال است، اما امسال برف بیشتر بارید، هر کجا را که نگاه می‌کنید، سفید است، در حال حاضر ۲ متر برف باریده است.

از

[کد خبر:AJ45220]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب