000000000phpThumb_generated_thumbnail.jpg

آینه جم: با ورود شبکه های مجازی به کشور با اینکه عمر خیلی زیادی ندارند ، شب نشینی های مجازی در بین خانواده ها بطور فزاینده ای جایگزین شب نشینی های سنتی شده است.

شب نشینی های مجازی هم اینک در قالب ایجاد گروه های مجازی در واتساپ و در قالب خانوادگی شکل گرفته و اعضا بیشتر اوقات خود را با ردوبدل کردن پیام سپری می کنند.

این شبکه ها چنان تاثیری بر آنان گذاشته که تا پاسی از شب ،کوچک و بزرگ خانواده مشغول چت کردن با همدیگر و یا استفاده های دیگری از این ابزار هستند.

افزایش گرایش خانواده ها به شبکه های مجازی حتی کلام و صحبتی را که در بین آنان متداول بوده کمتر کرده است.

فناوری ابزار مفیدی است، اما اکثر افرادباید بدانند که چگونه از آن به درستی استفاده کنند و ناآگاهی آنان می تواند این فناوری را به ابزاری مخرب تبدیل کند و بر سلامتی آنان اثر بدی برجای گذارد.

اگرچه گرایش اقشار مختلف جامعه بخصوص خانواده ها به شبکه های مجازی در بین خانواده ها افزایش یافته اما نباید فراموش کنیم که می تواند تبعات و پیامدهای منفی برجای گذارد.

به خطر افتادن حریم خصوصی خانواده ها از پیامدهای منفی استفاده از شبکه های مجازی است.

بنابراین اگر هر چیزی را که به ذهنتان می رسد در شبکه های اجتماعی با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید باید بدانید که تنها به شبکه های اجتماعی دربیرون از کشور کمک کرده اید که شما را راحت تر به دام بیاندازند.

کاهش تعاملات فرد با فرد، خطر افزایش ابتلا به افسردگی، احتمال شکست روابط موجود و بی خوابی حاد از دیگر اثرات منفی استفاده از شبکه های مجازی است.

فعالیت داشتن در این فضاها و پاک ماندن در آن تقوای دوچندان می خواهد و یادمان نرود گاهی به گناه به اندازه یک لایک فاصله داریم و یادمان نرود که در روز حساب تمام نوشتارها در این شبکه ها به حرف می آیند و گواهی کارهایمان را خواهند داد.

باید مراقب دستی که کلیک می کند، انگشت اشاره ای که دوبار ضربه می زند، چشمی که می بیند و گوشی که می شنود باشیم.

شبکه های اجتماعی در کنار این اثرات منفی و مخرب فوایدی هم دارد که انتخاب به بعد مثبت یا منفی آن بر عهده خود کاربر است.

*مسئول خبرگزاری ایرنا در بندر گناوه

[کد خبر:AJ5900]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب