0000IMG16080022.jpg

آینه جم؛ فرودگاه جم به عنوان یکی از ظرفیت‌های این شهرستان چندسالی است که به خواب رفته و باند قدیمی این فرودگاه هواپیمایی به خود ندیده است. فرودگاه جم، برای برخی از مجاورینش محدودیت‌های هم ایجاد کرده است. چه در شهر جم که برخی از مردم با محدودیت ارتفاع ساخت و ساز مواجه هستند و چه در روستای بهارستان که از فنس فرودگاه حریمی درنظر گرفته شده است. با این وجود تا قبل از تعطیلی این فرودگاه نیز، مردم عامه امکان استفاده چندانی از این فرودگاه نداشتند و پروازها مختص کارکنان وزارت نفت بود .

آغاز به کار مجدد این فرودگاه اما از درخواست‌های مکرر نمایندگان مردم در شوراها و از اولویت‌های شهرستان جم بوده که توسط فرماندار این شهرستان اعلام شده است. اما علی‌رغم همه‌ی وعده‌ها این فرودگاه کماکان پروازی ندارد.

درخواست‌ها به سوی الماسی نماینده جنوب استان در مجلس می‌رود. او کمتر وعده می‌دهد اما چندی پیش اعلام کرد که وزارت نفت می‌گوید خودش بنا ندارد هیچ پرواز جدیدی را مدیریت کند بلکه بخش خصوصی وارد شود تا از آن‌ها سرویس بخرند. به نظر می‌رسید داستان فرودگاه جم، به کلافی سردرگم مانده است تا اینکه خبرهایی از مذاکره الماسی با یک فعال بخش خصوصی برای اختصاص پرواز به فرودگاه جم خبر داد. کاری که قبلا انجام شده بود اما هیچیک از شرکت‌های هواپیمایی راضی به چنین کاری نشده بودند.

الماسی اما موفق به جلب نظر این شرکت هواپیمایی در شرف تاسیس شد و البته یک شرط هم برای آنان گذاشت: نام شرکت هواپیمایی باید «جم» باشد. جم ایرلاین!

کاری که اگر نگوییم بزرگتر از راه‌اندازی فرودگاه است اما ارزشش بی‌شک کمتر نیست. امیدها دوباره تازه شده که این فرودگاه برای برخی از مردم محدودیت‌هایی ایجاد کرده، چرا خدماتی از آن به مردم نرسد. الماسی چندی پیش اعلام کرد که زمینه استفاده عمومی از فرودگاه جم فراهم می‌شود.

او در آخرین سفرش به جم از آخرین مراحل ساخت دستگاه سوخت‌رسان این فرودگاه که در پالایشگاه فجر جم در حال ساخت است بازدید کرد. نداشتن جایگاه سوخت، مهمترین مشکل فرودگاه جم بوده است.

http://s3.picofile.com/file/8288352050/IMG_20170304_072635.jpg

او همچنین، امیریان، مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت نفت را به فرودگاه جم برد تا در حضور رئیس فرودگاه آخرین گزارش‌ها از وضعیت باند و تجهیزات و آمادگی فرودگاه برای نشست و برخواست هواپیما را ارائه شود.

هرچه هست، الماسی کمترین وعده را در خصوص راه‌اندازی فرودگاه جم کرده اما اگر پیگیری‌هایش به نتیجه برسد، کاری کرده است کارستان. سه کار مهم یعنی: راه‌اندازی فرودگاه قدیمی جم، ایجاد امکان استفاده عمومی از این فرودگاه بر خلاف گذشته و ثبت یک شرکت هواپیمایی بین‌المللی به نام جم.

فرودگاه یعنی ظرفیتی مهم برای توسعه شهرستان. باید منتظر ماند و دید نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی آیا موفق به عملی کردن برنامه‌هایش برای این فرودگاه می‌شود؟

[کد خبر:AJ20709]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

-1 # مهدی 1395-12-14 10:08
متحیر مانده ام که محدودیت ارتفاع ساخت در مجاورت فرودگاه یعنی چه فرودگاه و مسئولین ذیربط حق ندارند محدودیتی برای مردم در خصوص ارتفاع ساخت ایجاد کنند محدوده و حریم فرودگاه همان بخشی است که فنس کشی شده اگر نیاز به محوطه بیشتری دارند زمینهای اطراف خریداری کنند هرچند هنوز هم تکلیف بخشی که فنس کشیده اند هم مشخص نیست و مشکلات صاحبان زمینها را حل ننموده اند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # . 1395-12-14 10:48
رسانه بايد مستقل باشه نه اينكه يادداشت تبليغاتي بنويسه. بعدم بهدا بخدا بخدا اين فرودگاه هبچ ربطي به توسعه جم نداره. متاسفانه مردم عزيز جم به غلط فكر ميكنن وجود اين فرودگاه به نفع شون هست درصىرتيكه اگر به جاي فرودگاه زمين ها رو در كاربري هاي ديگه استفاده كنن سود به مراتب بيشتري ميبرن.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # عرفان 1395-12-14 11:49
به نام جم به کام غیر بومی ها
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # محمد عمرانی 1395-12-17 00:50
انشالله که فرودگاه راه میوفته و کارکنان بومی در فرودگاه مشغول به کار میشن. من توی کانال هواپیمایی جم دیدم که فراخوان دادن برای جذب افراد بومی شهرستان جم و دیر و کنگان ولی خبرگزاری اصلا رو این مورد کار نکرده و خبر رو منفی بازتاب داده
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # جمی 1395-12-19 14:08
فرودگاهی ک زمینش رو با دروغ ونیرنگ وبدون هیچ پولی از ذست محلی های بی نوا در اوردن رو بایددرش و گل بگیرن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب