000000000000000000000005577776.jpg

 علی پریشان

آینه جم؛ اعلام آلاينده شدن پالايشگاه در دو فصل، نشأت گرفته از تلاش شهرداري و شوراي اسلامي شهر جم، و شوراي اسلامي شهرستان بوده است اخيراً روابط عمومي فرمانداري جم با درج مطلبي در سايت هاي شهرستان چنين وانمود كردند كه اين امر با تلاش فرمانداري صورت گرفته است اين امر علاوه بر غير اخلاقي بودن لازم دانستم مواردي جهت تنویر افکار عمومي بيان نمايم.

 كساني كه اينگونه مسائل را موفقيت ميدانند سخت در اشتباه اند مردم شهرستان خواستار رفع آلايندگي هستند كه نفس كشيدن ، حيات و طبيعت منطقه و مردمانش به ورطه نابودي كشانده است ، موفقيت فرماندار زماني قابل ستايش است كه با تدبير ، درايت و جذبه اي كه از خود نشان ميدهد شركت هاي نفتي و گازي به خود جرأت آلوده ساختن طبيعت و آب و هوا ندهند ، مردم از اينكه هر روز مواد نفتي وارد رودخانه همجوار پالايشگاه فجر جم ميشود نگرانند، شهرستان از اينكه آلايندگي هاي مربوط به سال هاي گذشته هنوز در بستر رودخانه جمع آوري نشده و مناطق پايين دستي و آبهاي زير زميني را آلوده كرده است نگرانند ، مردم و ساكنين روستاهاي همجوار شرکت پالايش فجر جم از بوي نامطبوع و آلوده هوا شكايت دارند عليرغم قول مساعد مدير عامل شركت پالايش گاز فجر جم مبني بر ايجاد پايگاه سنجش آلايندگي هوا برای اثبات عدم آلايندگي و شفاف سازي چرا بعد از گذشت يكسال هنوز عملي نشده است كدام تلاش از سوي فرماندار محترم در راستاي رفع موارد مذكور و يا حل آنها صورت گرفته است اينكه شركتي آلاينده اعلام شود و بعد از طي كردن مراحل پر پيچ و خم قانوني آن هم به شرط وصول مبلغي ناچيز آيا جبران اين همه خسارت خواهد شد؟ ، آيا همه شهرستان به طور مساوي از عوارض آلايندگي بهره مند مي شوند ؟ مگر از بابت آلايندگي هاي گذشته توانسته ايم با اين مبالغ طبيعت رنجور شهر و ديارمان درمان كنيم اصلاً مگر اين كار شدني است ؟ پس به خود نباليم كه فلان شركت آلاينده شد بايد ناليد و گريست ، كه باز هم آلايندگي و باز هم آلايندگي ؛ بهتر نيست به جاي سر پوش گذاشتن به روي كارهاي ناكرده اي كه ميبايست انجام ميگرفت قدري با مردمان خود صادق باشيم تا به عذاب وجدان گرفتار نشويم ؛ در پايان شایسته می دانم از همراهي و احساس مسئولیت جناب محمدي سرپرست محترم محيط زيست شهرستان و همچنین همكاري شوراي اسلامي روستاي شهرخاص قدرداني نمایم.

علی پریشان سخن‌گوی شورای اسلامی شهرستان جم و عضو شورای شهر

[کد خبر:AJ18994]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+1 # كاميار 1395-08-19 15:45
درود. عالي جناب پريشان. تشكر و سپاس تيم خبري ايينه كه واقعيتهاي شهرستان انتقال ميدهد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # احمدی 1395-08-19 18:22
آقای پریشان عزیز چرا مدتی است فرافکنی می نمایید . متن خبر فرمانداری جم در کانال خبری فرمانداری را مشاهده کردم و آن را کپی می نمایم ... بنده خدا اسمی از فرماندار و یا شخص خاصی آمده . در خبر آمده با پیگیریهای زیادی که انجام شد ... توسط چه کسی مشخص نشده .. چرا آخرت خودتان را می فروشید ؟
متن اصلی خبر فرمانداری ..... قضاوت با دوستان ....
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # طالب مؤذنی 1395-08-20 18:37
هر مسئولی در مقابل پالایشگاه موضعی در دفاع از حقوق مردم بگیرد شایسته تقدیر است. خصوصا فرماندار محترم که در این زمینه بیشترین مسئولیت را دارد.
یک پالایشگاه گاز تا زمانی که پالایش می کند تحت هر شرایطی آلاینده است و نیازی به تایید این و آن ندارد. در عجبم که مسئولان پالایشگاه چنین حرف هایی زده اند.
تازه پالایشگاه جم، باید بابت آلودگی های مضاعفی نامتعارفی که علاوه بر آلایندگی های طبیعی که هر پالایشگاهی در هر جای دنیا دارد عوارض مضاعف بدهد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب