00000000000000000000000000134086.jpg

 

آينه جم؛ ابراهیم قیصری: عنصر زمان در برنامه ریزي و فعالیت هاي روزمره انسان ها از جایگاه بالایی برخوردار است به طوري که گفته اند وقت طلاست و زمان تنها ماشینی است که دنده عقب ندارد.

در عصر کنونی که دنیا به شتاب در حرکت است و زمان ارزش فراوانی در فعالیت هاي اقتصادي و اجتماعی یافته است در برخی مواقع مشاهده می شود از سوي برخی از افراد و حتی مسوولان تنها چیزي که ارزش ندارد توجه به زمان است.

برگزاري جلسات و همایش ها با موضوعات مختلف و گاها البته غیر کاربردي، که تعداد آنها کم هم نیست از مواردي است که آنها را به راحتی می توان به عنوان مصداق از دست دادن واقعی زمان را قلمداد کرد

نمونه هايي از اين مورد تاخير در آغاز برنامه ها در شهرستان جم را مي توان به جشن ازدواج آسان در جم يا همايش توديع و معارفه مدير اموزش وپرورش جم و يا خيلي برنامه هاي ديگر عنوان كرد.

برگزاري این همایش ها و نشست ها در وقت اداري و تاخير در شروع آنها موجب هدر رفتن وقت بسیاري از مسوولان و شرکت کنندگان می شود درحاليكه حتي حضور برخي از مسئولان در برخي برنامه ها ضرورت ندارد!.

در جلسات شوراي اداري شهرستان در دولت سابق نيز گاها تاخيرات زيادي براي اغاز جلسه وجود داشت اما در دولت جديد و با فرمانداران تدبير و اميد بحمدالله شاهد شروع به موقع جلسات هستيم اما نقدي جدي بر جلسات شوراي اداري وارد است اين است چرا جلسات در وقت اداري برگزار مي شود در حاليكه بسياري از مسولان ارباب رجوع دارند؛ نکته دیگر اینکه تعدد جلسات سبب مي شود كار بسياري از مردم به موقع انجام نگيرد، اين نقد بر برگزاري جلسات شوراي اداري در وقت اداري اخيرا موضوع تذكر نمايندگان مجلس به وزير كشور نيز بوده است.

نكته ديگر اينكه مشاهده شده است براي برگزاري یک همایش يا جلسه اي دو زمان آغاز برنامه، یکی براي دعوت شدگان عادي و یکی براي مسوولان اعلام می شود.

برخی از مسئولان و همچنين خيلي از مردم در شهرستان نسبت به تاخیر در آغاز همایش ها و حتی جلسات اداري به رغم اعلام زمان شروع، ابراز گلایه کرده اند و معتقدند مسوولان برگزاري اینگونه جلسات و همایش ها باید به گونه اي رفتار کنند تا به خاطر چند نفر مسوول که به طور معمول دیر به جلسات می رسند احترام سایر دعوت شدگان نیز حفظ شود.

يكي از مسئولان اخير مي گفت: عادت كرده ايم كه برنامه با تاخير شروع مي شود به همين خاطر در اكثر برنامه ها با نيم ساعت تاخير مي روم و مطمئن هستمبرنامه هنوز شروع نشده است.

یکی از کارشناسان روابط عمومی هم در این زمینه می گفت: مجبور هستیم ساعت شروع برنامه را نیم ساعت با تاخیر آغاز کنیم تا بلکه همه مدعوین حضور یابند.

در مجموع تاخیر در آغاز برنامه ها در حال اپیدمی شدن است ، تا این فرهنگ اشتباه به اندازه کافی در جامعه درونی نشده است باید کاری کرد.

زمان تنها دارایی مشترك بین انسان هاست که برخی درست از آن بهره می برند، حتی ثانیه ها برایشان ارزشمند است و در ثانیه ها موفقیت خود يا اداره خود را مشاهده می کنند، ولی براي برخی روزها، ماه ها و سال ها ارزشی ندارد!

 

 

 

[کد خبر:AJ18886]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+4 # علي 1395-08-13 12:55
احسنت اقاي قيصري. هروقت رفتيم اداره ها ميگن رئيس رفته فرمانداري جلسه. اخه اين چه وضعيه.فرمانداري هم كه هيچوقت نميشه اقاي فرماندار ببينيم. متاسفيم واقعا
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+8 # طالب مؤذنی 1395-08-13 15:22
درود بر آقای قیصری عزیز که مطلبی به مهمی زمان و وقت و ابن الوقت نگاشته است.
هر جا دعوت می شوم سر وقت می روم، کتابی هم با خودم می برم و همانجا می خوانم تا آن نیم ساعت، یک ساعت اول تلف نشود.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # رضا حیدری 1395-08-13 18:19
در همایشای رییس قبلی دانشگا آزاد جم با تعداد همایش زیاد، تاخیر جز برناما بود مخترع تاخیر در شروع همایشا دکتر کارگر اس مرسی از تذکر به موقع تون
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # عليپور 1395-08-13 21:18
احسنت اقاي قيصري. بايد مديران ارشد شهرستان رعايت كنند تا در ساير ادارات اين فرهنگ نيز نهادينه شود. متاسفانه مسئولين فقط شعار ميدن.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # خبرنگار 1395-08-14 06:32
اقوام روزگار به اخلاق زنده اند
قومي كه گشت فاقد اخلاق، مُردنيست !
.
ملك الشعراي بهار
.
.
ما جماعت عكاس و خبرنگار اين روزا همه جا ديده ميشيم و تقريبا هيچ مراسم و همايش و ... نيست كه بدون حضور ما برگزار بشه ... اما يه چيزي كه تو ثبت مراسمات منو اذيت ميكنه اينه كه چرا سيستم آموزشي ما هيچ جايگاهي رو براي اخلاقِ حرفه اي و عرفي در نظر نميگيره ؟! يه عكاس خبري چرا بايد فكر كنه كه اجازه داره مرتبا تو حلق سوژه ها باشه و آرامش و نظم يك مراسم و مهمون ويژه و غيرويژه و حتي بقيه همكاراي عكاسشو سلب كنه ؟!! اين نارسايي سيستم آموزشي و عدم كاركرد بُعد آموزشي رسانه هاست كه ما شهروند فرهنگي رو نميبينيم تقريبا .. شهروند فرهنگي بودن يعني اينكه مقيد به اصول اخلاق اجتماعي و عرفي باشيم و در هر حوزه اي كه مشغول فعاليت هستيم مفيد و موثر باشيم نه مخل و مزاحم !!!
.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # ایرانی 1395-08-14 17:11
همه اش تقیصر استکبار جهان خوار است و بس !
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # محمد طاهر 1395-08-14 23:14
مدیر اگر مدیر بود به کسی که با تاخیر وارد جلسه میشد اجازه ورود نمیداد تا حساب کار دستش بیا و بقیه نیز حتی نیت تاخیر نکنند چه رسد به انجامش.
کسی که برای مدیران کت پوشی کج دهنی میکنه خدا میدونه چه بلایی بر سر مردم عادی میاره.
امیدوارم مدیر کاریزمایی پیدا شود و ریشه این بی برنامگی را ریشه کن کنه.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # مسئول 1395-08-15 07:43
بیشترین تاخیر مربوط به جلسات فرمانداری است. معمولا با 40 دقیقه تاخیر فرماندار میاد جلسه بعد هم می گه منتظر بودم همه بیان ... یعنی بقیه که سر وقت اومدن کشک...
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب