000006666.jpg

آینه جم ، محمد محمدزاده فرد:

1. ماجرا از چند ماه پیش و مسابقات جام ملت های اروپا شروع شد. وقتی که تلویزیون ایران مجبور شد به دلیل شکایت یکی از کانال های ماهواره ای که حق پخش انحصاری مسابقات فوتبال را داشت، پخش بازی ها از روی ماهواره و گیرنده دیجیتال ماهواره ای را قطع کند.

پس از این ماجرا تهیه کنندگان مسابقات فوتبال اعلام کردند که از این پس مسابقات فوتبال بر روی گیرنده های ماهواره قابل دریافت نیستند و بینندگان می توانند از طریق گیرنده دیجیتال و آنتن هوایی بازی ها را تماشا کنند و در جاهایی که اشکال وجود دارد نیز به زودی مشکل حل خواهد شد.
اکنون سه ماه از آن زمان می گذرد و به نظر می رسد این مشکل در تمام استان های کشور حل شده است جز استان ولایت مدار و زرخیز بوشهر!! استانی که اهالی و ساکنینش پس از گذشت یک ماه از شروع مسابقات فوتبال در اقصی نقاط جهان و اروپا، هنوز نتوانسته اند بازی فوتبالی که یک پای آن یک تیم خارجی باشد را تماشا کنند؛ حتی بازی تیم ملی فوتبال ایران در مقابل چین!!

2. مقوله ی فرهنگ همیشه از دغدغه های مقام معظم رهبری بوده و هست و این نکته را می توان در فرمایشات مکرر ایشان و نامگذاری چندین سال به انحاء مختلف با نام و ارتباط با فرهنگ مشاهده کرد تا جایی که می فرمایند: «فرهنگ آن چیزی است که حاضرم جانم را در راهش فدا نمایم.»
یکی از مواردی که در همین زمینه، رهبری تاکید ویژه بر آن دارند، نفوذ و تهاجم فرهنگی از طریق رسانه های بیگانه است که باید با تولید محتوای مفید در شبکه های داخلی از این هجمه فرهنگی جلوگیری به عمل آورد و از نمونه های بارز این تهاجم نیز می توان به شبکه های ماهواره ای اشاره کرد که در حال سست کردن بنیان خانواده هستند.

3. پخش مسابقات فوتبال از شبکه های داخلی طی چند سال اخیر موجب گردیده است که عده ی زیادی از مردم، دیگر به این بهانه سراغ ماهواره نروند و رسانه ملی تا حدودی در راستای فرمایشات رهبری عمل کرده باشد، اما به نظر می رسد مسوولین سیمای استان ولایت مدار بوشهر، چندان رغبتی به این امور نشان نمی دهند!!
در استانی که از نظر بیکاری و وجود افراد جوان در صدر و از حیث داشتن مکان های تفریحی در قعر استان های کشور قرار دارد، شاید ساده ترین و کم خرج ترین راه برای ایجاد یک تفریح سالم، پخش مسابقات فوتبال باشد که جوانان و ورزش دوستان استان بوشهر از دیدن این مورد نیز محروم هستند.

طی همین دو سه هفته اخیر می توان هجوم جوانان برای خرید ماهواره های پیشرفته که بتوانند با آن بازی های فوتبال را از کانال ها و کشورهای خارجی مشاهده کنند، کاملا ملموس است؛ البته در این بین بودند افرادی نیز که با خرید و وصل کردن مجدد آنتن هوایی و قدیمی قصد دیدن فوتبال را داشتند، منتهی خبر نداشتند که در استان بوشهر نه ماهواره های معمولی، نه گیرنده دیجیتال و نه آنتن هوایی جوابگو نیستند!!

جالب این که شبکه سه یا ورزش در استان بوشهر هنگام مسابقات فوتبال قطع شده و به جای آن یک فیلم به صورت تکراری پخش می شود و مدت فیلم نیز کمتر از زمان مسابقه فوتبال بوده و پس از اتمام نمایش فیلم، برای دقایقی تلویزیون هیچ تصویری نشان نمی دهد و سپس مجددا از اواسط فیلم شروع به پخش می کند.

4. این که چه دلایل فنی موجب این اختلال گردیده، هر چه هست قابل توجیه نیست و پس از گذشت چند ماه از معلوم شدن ماجرا و عدم اجازه ایران برای پخش مسابقات فوتبال، مسوولان و متولیان امر در صدا و سیمای استان بوشهر باید این مشکل را تا به حال رفع کرده باشند.

البته در این بین، زمزمه ها و شایعاتی نیز مبنی بر نبود و یا فروش وسایل قبلی صدا و سیما به گوش می رسد و گفته می شود سیمای بوشهر، به دلیل نداشتن آن وسایل قدیمی نمی تواند بازی ها را بر روی گیرنده دیجیتال و یا آنتن پخش کند که به دلیل شایعه بودن!! از تشریح جزییات آن معذورم ولی امیدوارم مدیران سیمای بوشهر هر چه سریع تر برای رفع این مشکل دست به کار شوند و اگر لازم است نماینده ولی فقیه در استان یا استاندار به مساله ورود کنند تا مشکل به زودی زود مرتفع گردد؛ چرا که هر روز که بگذرد، تمایل فوتبال دوستان به خرید ماهواره های جدید و گیرنده های قوی تر بیشتر می گردد و در آینده هر آن چه در این چند سال و در استان ولایتمدار بوشهر، برای مقابله با نفوذ و تهاجم فرهنگی رشته شده، پنبه خواهد شد.

منبع: فکرشهر

[کد خبر:AJ18084]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب