420160814-WA0009.jpg

آینه جم ؛ عباس اعتمادی : همیشه می نالیم که چرا مردم شهرستان جم که از پیشگامان ولایتمداری و ایستادگی در عرصه های مهم سیاسی و اجتماعی بوده و هستند کمتر در پست های مدیریتی دیده می شوند و این را نوعی کم مهری و بی انصافی تلقی می کنیم و دائم فریاد می زنیم مگر قحط الرجال است که نیروی های غیر بومی که شناخت اندکی نسبت به مردم و وضعیت شهرستان دارند به پست های کلیدی گماشته می شوند.

خب این نوع نگاه قابل ستایش است اما نمی دانم درد چیست که وقتی یک نیروی بومی هم بخواهد سمتی در شهرستان خود بگیرد همه در حال سبقت برای تخریب چهره و عملکرد وی هستند؟؟!

در شعار همه وزیر هستند ولی در عمل اکثرا تماشاگریم و مخالف گزینه های بومی!.

از مسولان ارشد استان انتظار استفاده از نیروهای جمی داریم ولی در جم در جمع هم به قصد قصاص همدیگر را مورد هجمه قرار می دهیم.

این تنها بهانه ای بود تا به دلایلی مبنی بر برتری نیروهای بومی نسبت به غیر بومی بپردازیم.

نیروی های بومی آشنایی کامل به محیط کار و پیرامونش دارد. دلسوز و همدرد مردم هستند.
یک نیروی بومی از توانایی؛ نفوذ کلام؛ نفوذ قدرت و پایگاه اجتماعیش در راستای تامین منافع مردم بهره می برد.

غرور ملی و منطقه ای و احساس دین و مسولیت موجب می شود وقت بیشتری برای خدمتگزاری صرف کند و خروجی آن کارایی و اثر بخشی بیشتر است.

یک نیروی بومی خوب می داند وقتی کاری انجام می دهد قبل از هرچیزی سود آن به خودش می رسد و زمانی که مشاهده می کند نقش و تاثیر خدماتش نه تنها در حوزه اداری بلکه در عرصه اجتماعی به خانواده؛ گذشته؛ حال و آینده اش بر می گردد و حتی بعد ازرفتنش هم باقی می ماند. بی شک با انرژی و روحیه ی بیشتری کار می کند.
وقتی یک نیروی متخصص و متعهد بومی در پستی قرار می گیرد بخاطر آگاهی و دلسوزیش نسبت به دیارش باعث رشد وتوسعه بیشتری می شود.
این در حالی است که یک فرد غیر بومی همانطور که اشاره شد به خاطر عدم شناخت بافت فرهنگی و اجتماعی نمی تواند همچون نیروی بومی آسیب ها را بشناسد و در ثانی نمی تواند برنامه ریزی مناسبی جهت پیشگیری از آن هم ارائه دهد و روزی همین آسیب ها تبدیل به تهدید خواهد شد.

از دیگر محاسن مدیران بومی این است که بخاطر احساس قرابت و حفظ آبروی خانوادگی کمتر درگیر فساد اداری مالی می شوند و به محل خدمتشان به چشم یک مسجد سر راهی نگاه نمی کنند


بیایید بجای ترجیح دادن نیروی غیربومی بر سرمایه های انسانی بومی با همراهی و همکاری با آنان باعث تعالی دیارمان و بزرگی فرزندانمان شویم.

[کد خبر:AJ17514]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+3 # محسن آزاد 1395-05-26 19:24
جناب آقای اعتمادی با عرض سلام و احترام.
دیگر زمان بومی و غیر بومی معنایی ندارد وقتی پای خدمت به مردم در کار باشد.انشالا با دید بازتری یه زوایا نگاه کنیم هیچ کس با هیچ کس خصومت شخصی ندارد و اگر هم داشته باشد به خدای خودش مدیون است.هر جایی با شنیدن انتقاد منصفانه پیشرفت خواهد کرد نه تعصب خاص.امیدوارم بتوانیم در سایه دوستی و ادب در کنار هم به پیشرفت فکر کنیم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب