7191305_2360.jpg

آینه جم: بنويسيد بوشهر استراتژيك، بنويسيد پايتخت اقتصاد و انرژى ايران، بنويسيد ميزبان تنها نيروگاه هسته‌ای، بنويسيد ميزبان صنايع عظيم نفت و گاز و پتروشيمى اما بخوانيد بوشهر محروم.

به گزارش آینه جم- بتول‌ سهراب‌پور*: آرى بوشهرِ استراتژيك با همه عظمتش محروم است! تا آنجا محروم است كه با وجود همه صنايع عظيم نفت و گاز و پتروشيمى و انرژى، اما طى چند وقت اخير، از برج شهيد تندگويان چندين ميلياردى پارس جنوبى در قطب اقتصاد و انرژی ايران در عسلويه گرفته تا لنج هاى صيادى و بيمارستان قلب اين استان در آتش سوخته و به طور كامل نابود شده و امكاناتى براى اطفاى حريق به موقع نداشته است!

بوشهرِ استراتژيك قرار است ميزبان فازهاى دوم و سوم نيروگاه اتمى هم باشد، قرار است فازهاى پارس جنوبى‌اش هم توسعه يابند اما به راستى با كدام امنيت جانى و روانى براى مردمانِ محروم و نجيبش؟!

سکوی گازی پارس جنوبی شرکت صدرا

استان بوشهرِ استراتژيك، اما محروم را دريابيد

چندين وقت از سوختن ساختمان منطقه ويژه اقتصادى انرژى پارس عسلويه مى گذرد، اما كماكان، اين برج همانگونه رها شده و تعمير نمي‌شود تا هربار براى مردم این ديار، يادآور «طعم تلخ محروميت» باشد، شگفت كه در چنين وضعى به دنبال سرمايه‌گذار خارجى هم هستيم كه بيايد و چنين صحنه‌اى را ببيند و در كشورمان هم سرمايه گذارى كرده و در توسعه و آبادانى‌اش سهيم شود.

اگر آتش‌سوزى‌هاى اخير در استان استراتژيك و با موقعيت خاص و حساس بوشهر كه هيچ‌كدام به دليل نبود امكانات مهار نشده‌اند و منجر به خسارات مالى فراوان شده‌اند را به ديد «تلنگر» بنگريم، آيا باز هم فكرى براى علاج اين محروميت نخواهيم كرد؟

اگر در چنين وضعيت اسفناكى، دیروز صبح به‌جاى بيمارستان قلب ١٧ شهريور برازجان و دیروز عصر به‌جاى كمپ استراحت كارگران فاز ١٤ پارس جنوبى، يكى از فازها يا حتى نيروگاه اتمى بوشهر دچار حريق مى‌شد، چه فاجعه‌اى به بار مى‌آمد و با كدام امكانات جلوى ابعاد وسيع چنين فاجعه‌اى گرفته مى‌شد؟

تلنگرها را جدى بگيريم... شايد هميشه ختم به خير نشود... بوشهرِ استراتژيك اما محروم را دريابيد!

* روزنامه نگار

[کد خبر:AJ15285]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب