IMG-20160314-WA0008.jpg

آینه جم - کامبیز وطن خواه؛ در سال های اخیر ملت قهرمان و سرفراز ایران علی رغم همه ی رشادت هایشان در طول تاریخ انقلاب ایران اسیر فاجعه ای انسانی شده اند که از جنس جنگ و زلزله نیست بلکه تصادفات جاده ای می باشد که جوانان ما را با هزاران امید و آرزو به قربانگاه مرگ می کشاند و چه مادران و پدرانی که در حسرت دیدار فرزندان خود ماندند و و عده ی دیدار یکدیگر را به سرای باقی سپردند.

به راستی که آنان تاوان چه گناهی را پرداخته اند؟

به گزارش تابناک سالانه در جاده های ایران 18 هزار انسان سر بر بالین خاک می نهند 310 هزار نفر مسدوم می شوند این آمار ما در رتبه چند کشور نخست تصادفات مرگبار جاده ای قرار داده است(خبر آنلاین) مصیبتی که در شاد ترین روز های ملت ایران مهمان همیشگی آن هاست.

این روزها لایحه ی بودجه کشور در حالی بررسی می شود که در کنار سکوت نجیبانه مردم تعرفه های جرایم رانندگی در سال 95به صورت بی رحمانه ای افزایش پیدا کرده است رشد 27 درصدی تعرفه های جرایم رانندگی و افزایش آن از 2200 میلیارد تومان به 2800 میلیارد تومان مهر تاییدی است بر بی تدبیری کسانی که تنبیه و مجازات را بر درونی کردن ارزش ها ترجیح می دهند اگر نگاهی گذرا به آمار و ارقام گذشته داشته باشیم متوجه می شویم که افزایش تعرفه ها تاثیر چندانی در کاهش تصادفات جاده ای نداشته است و صرفا جنبه ی در آمد زایی داشته است و متاسفانه به تجارتی بزرگ تبدیل شده است

در روزگاری که فشار های اقتصادی امان مردم را بریده است بی انصافی است که دولت مردان و مجلس نشینان به جای حل ریشه ای این مشکل بزرگ و همدردی با ملت صبور ایران با عملکرد نادرست خود دردی دیگر را بر مردم تحمیل می کنند .

اگر زیر ساخت ها را در سه حوزه بررسی کنیم متوجه می شویم که مسئولین در حوزه ی تلفات جاده ای عملکرد قابل قبولی نداشته اند

1-  راننده و انسان:مهمترین عامل در تلفات جاده ای نیروی انسانی است شاید با خود بیندیشیم که مردم خود مشکل اصلی تصادفات می باشند اما نقش تعیین کننده ی دولت مردان در فرهنگ سازی و درونی کردن ارزش ها و هنجارها از طریق مدارس ،دانشگاه ها و رسانه های جمعی و خانواده ها انکار نشدنی می باشد که متاسفانه مورد غفلت از سوی مسئولین امر واقع شده است

2-  جاده :جاده ها نقش بسیار مهمی در کاهش یا افزایش تلفات دارند اما مسئولین ما تا به امروز توجه جدی نسبت به بهبود و سرمایه گذاری جاده ها نداشته اند تا جایی که بانک جهانی وضعیت جاده های کشور را بحرانی اعلام می کند و به گزارش مهر 40درصد جاده های کشور وضعیت نا مناسبی دارندو نقاط حادثه خیز هر روز بیشتر از دیروز منجر به تصادفات زنجیره ای و خونین می شود در حالی که باید بدانیم تاوان اشتباه یک راننده مرگ نیست و جاده باید فرصت اشتباه را به راننده بدهد .

3-  وسایل نقلیه: وضعیت فاجعه بار وسایل نقلیه ی بی کیفیتی که به نام خودرو ملی و به کام انحصار گرایان سالها به خورد مردم با قیمت های سرسام آور داده می شود بر هیچ خانواده ی ایرانی پوشیده نیست خودروهایی که با بدترین شرایط تست ایمنی در سیاهپوش کردن خانواده های ما نقش مهمی داشته اند .

لذا در پایان امیدواریم که مجلس نشینان و دولت مردان عرصه تدبیر صدای ضجه های خانواده های ایرانی را بشنوند و در سال اقدام و عمل به رسالت اخلاقی و انسانی خود در حمایت مردم عزیزمان وفا دار باشند و با عزمی راسخ برجام دو را در بهار آغازین سال 95را وقف پایان دادن به این جنایت انسانی کنند و از افزایش جرایم رانندگی جلوگیری کنند.

منبع: آوای جم

[کد خبر:AJ14759]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # حسینی جمی 1395-01-29 19:47
درود برجناب وطن خواه پیروز باشی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # حسینی جمی 1395-01-29 19:47
درود بر جناب وطن خواه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب