0000000000000000000000000000_IMAGE634884508247772854.jpg

آینه جم؛ علی احمدی:چندی قبل همایشی با موضوع سرطان در بوشهر برگزار شد که به بررسی شیوع این بیماری و راههای پیشگیری آن با حضور تعدادی از متخصصین پرداخت، همایشی که با همت خانواده مرحوم غلامرضا صدرایی برپا گردید.

مرحوم غلامرضا صدرایی مرد آرام و متینی بود که سالیان طولانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان معاونت مالی خدمات صادقانه ای داشت و در دوران بازنشستگی نیز به امر تدریس در مراکز آموزش عالی اشتغال داشت.

آخرین بار او را در موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی لیان زیارت کردم . همیشه آرامش و متانت او و سخنانش که ناشی از همین متانت بود برایم دلنشین بود.

پس از آن دیگر توفیق دیدار نصیبم نشد تا روزی که اطلاعیه درگذشت او را بر دیواری دیدم و چون در آخرین دیدار، وی را در سلامت کامل یافتم، از دیدن اطلاعیه درگذشتش بهت زده و البته بسیار متاثر شدم. پس از پرس و جو از علت درگذشت او ، دریافتم که بر اثر ابتلا به سرطان فوت نموده.

زمانی که متوجه شدم خانواده این عزیز پایه گذار همایش سرطان در بوشهر بوده، به خود بالیدم که مرحوم صدرایی اگر از میان ما رفت اما خانواده ای را تربیت کرده که در مقابل مرگ عزیزشان بهترین اقدام ممکن که همان آگاهی بخشی به جامعه است را انجام می دهند.

خانواده صدرایی نیز مانند همه خانواده های دیگر می توانستند به برگزاری مراسم ترحیم و آئین هفته و چهلم و سالگرد عزیز از دست رفته شان بسنده کنند همه چیز را در همین مجال  محدود نمایند، اما آنها بجای روش معمول، شیوه ای قابل تحسین را برگزیدند که امیدوارم این فرهنگ نیک توسعه یابد.

در واقع پیام این اقدام زیبا این است که صرفا بجای گریه و مویه بر رفتن عزیزان، با اطلاع رسانی و خبر کردن دیگران از شیوع بیماری ها و راههای پیشگیری از آن خصوصا سرطان، به فکر چاره ای باشیم تا گرگ سرطان با این سرعت هر روز عزیزی را از میان مان نبرد.

به اقدام این عزیزان و سنگ بنای نیکویی که گذاشته اند آفرین می گویم و امیدوارم شاهد نهادینه شدن این فرهنگ خوب شهروندی باشیم./خلیج فارس

[کد خبر:AJ11849]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب