8740_629.jpg

آینه جم؛ عبدالمجید اورا: میدان انتخابات عرصه ی رودروئی، تیز هوشی و زمینه ی بروز مواهب عقلی است .
اگر اینگونه شود هیچکس “بازنده” نخواهد بود.
علیرغم تفاوت سطح توانمندی ها و تنوع سلائق در میان نامزدهای انتخاب مجلس شورای اسلامی اما آنچنان در دیدگاهها مطرح می شود: همگی به نوعی تحقق درجات بالاتری از اهداف توسعه ی منابع انسانی را به عنوان پایه رویکرد انتخاباتی خود در نطر داشته اند و این دیدگاه به اعتباری مشخص در دستورکار قرار گرفته چون عنصر بشری در عین حال که خود هدف توسعه است، ابزار آن نیز بشمار می رود و از همین منظر توسعه ی انسانی  هدف نهائی در نصب و بهم پیوستن ملاحظات انتخاباتی  محسوب می شود، لذا  شاخص ها و معیارهای معتبر در همین عرصه با اهتمامی بزرگ از سوی برنامه ریزان ستادهای انتخاباتی در حین انتخابات و برنامه ریزان دولتی قبل و پس از انتخابات مواجه می گردد. هرگاه این موضوع را بخواهیم تحلیل کنیم  چاره ی نیست که در راستای درک حقیقت توانمندی متمایز نامزدهای انتخاباتی از میان واقعیت های موجود به دو عنصر اساسی بپردازیم:

۱)  نحوه ی مدیریت رقابت انتخاباتی تا پس از شمارش آرا 
۲) چگونگی بسترسازی در عملیاتی کردن برنامه ها و اهداف پس از پیروزی در انتخابات
اینک هر کدام را بصورتی مختصر توضیح می دهم:
۱) نحوه ی مدیریت رقابت انتخاباتی تا پس از شمارش آرا : طبعاً شخص کاندید خود در وهله ی اول مسئول کارگردانی ستاد مبارزات انتخاباتی محسوب می شود و معمولاً برنامه ریزی عالی، سازماندهی منسجم، تولید مطلوب و موثر محتوای تبلیغات تکیه دارد و چگونگی گسترش این پروسه در هر ستاد تبلیغاتی، عاملی اولیه برای حضور قوی تر  در صحنه ی انتخابات به شمار می آید که با درک حرفه ای و مطلوب از سطوح متنوع اهداف حوزه انتخابیه، می تواند در روند تکاملی همراه داشتن توده مردم فاصله ی متمایز بین یک کاندید با رقیبان را افزایش دهد، فراموش نکنیم هدف از تبلیغات، ارائه آگاهی و شناخت بهتر و سازنده تا رسیدن به نتیجه ی قابل قبول در “رای دادن” است.
۲) چگونگی بسترسازی در عملیاتی کردن برنامه ها و اهداف پس از پیروزی در انتخابات:
به میدان آوردن قابلیت های انسانی و شناخت مطالعه شده دقیق ظرفیت های حوزه انتخابیه، با لحاظ کردن شرایط موجود و در نظر داشتن نقطه ی مطلوب نه تنها دراین مرحله، بلکه حتی در کوران رقابت ها – نشان از جدیت یک کاندیدا داشته و همین مورد یکی از عواملی انگیزشی درونی و بیرونی درنقطه تحول نتیجه انتخاب و ایجاد موج گرایش در ۴۸ ساعت پایانی هفته ی تبلیغات و موجب تسهیل در تحرک میدانی کاندیدای پیروز پس از ارتباط موثر با گروه های مختلف، افراد موثر و متنّفذ در سطوح ملی و استانی و منطقه را مهیا می کند.
“جان کلام” اینکه در راستای تعریف  عمومی “توسعه پایدار” گفته می شود: توسعه ی پایدار اینست؛ ضمن اینکه بهره برداری نسل فعلی از منابع موجود رضایت بخش است، شرایط به گونه ای برنامه ریزی و مدیریت شود که نسل های بعد نیز از میراث به جامانده در همه ی ابعاد محیطی و شاخص های توسعه برای یک زندگی مناسب برخوردار باشند و سئوال مرکزی در این فرصت اینست که در این خصوص ما کدام ساز و کارها را دریادداشت انتخاباتی خود داریم؟
به ویژه اینکه  همه مردم پس از اعلام نام برنده انتخابات با بروز گره گشائی برگزیده قوی خود، خویش را پیروز حقیقی انتخابات خواهند دید.
[کد خبر:AJ11442]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب