آینه جم؛ فرماندار جم گفت: عدم توجه به نیازهای واقعی جوانان، تبعات تلخی را به دنبال خواهد داشت

 به گزارشآینه جم به نقل ازروابط عمومی فرمانداری جم؛ عبداله نادری در اولین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان که با موضوع برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت برگزار شده بود، توجه به جوانان و نیازهای آنان را امری مهم و حیاتی توصیف کرد و خواستار برنامه ریزی دقیق و منطبق با نیازهای روز جوانان و نوجوانان شد.

وی تصریح کرد: نشست های ساماندهی امور جوانان باید ویژه نگریسته شود و راهکارهای مرتبط با نیازهای جوانان و نوجوانان به صورت کارشناسی مورد ارزیابی قرار گرفته تا بتوانیم بر مبنای آن، نتایج بهتری را شاهد باشیم.

نادری اضافه کرد: اولویت اول در مسیر ساماندهی، شناسایی دقیق نیازهای جوانان و نوجوانان است و اینکه جلساتی را بدون برنامه ریزی کارشناسی وهدف گذاری مشخص برگزار کنیم و بر این باور باشیم که وظیفه ی خود را در قبال نسل جوان انجام داده ایم هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان با انتقاد از موازی کاری ها در موضوع جوانان خاطرنشان ساخت: در سال های گذشته اقداماتی صورت گرفته است اما کافی نیست و باید برای آینده برنامه ریزی بهتر و مبتنی بر واقعیت های جامعه را انجام داد.

وی با هشدار نسبت به عواقب جدی نگرفتن حوزه ی جوانان یادآور شد: برخی از مشکلات و معضلات کنونی جامعه ناشی از بی توجهی به نیازهای جوانان است و تبعات تلخ ادامه ی این روند، آن دامن همه ی مسئولین و مردم را خواهد گرفت.

 عبداله نادری اوقات فراغت تابستان را یکی از ظرفیت های مهم تربیتی برای دانش آموزان و دانشجویان عنوان کرد و افزود: متولیان امور جوانان برای ایام فراغت باید برنامه های قابل اجرا و کارشناسی شده ی خود را ارائه دهند.

عبداله نادری با بیان اینکه در ایام فراغت دو رویکرد آموزشی- تربیتی و ورزشی-تفریحی باید مورد توجه قرار گیرد اظهار داشت: برنامه های اوقات فراغت باید متنوع و متفاوت با ایام تحصیل دانش اموزان و دانشجویان باشد تا بتوان مخاطبان نوجوان و جوان را به این برنامه ها جذب کرد.

وی ارتقای کیفیت آموزش های تابستانی و توجه به نیازهای روز علمی کشور و دنیا را نیازی اساسی دانست و اضافه کرد: در حوزه ی معارف دینی و قرآنی نیز، آموزش ها باید به شیوه های جذاب تر از گذشته و با استفاده از مدرسان توانمند در این حوزه ها باشد











.

 

[کد خبر:AJ4295]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب