آینه جم؛مهراد حسین‌زاده عصر امروز در آیین اختتامیه برگزاری دوره‌های تخصصی قلبی و ریوی اظهار داشت: توجه به بهداشت و سلامت جامعه امری لازم و مهم است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی افزود: بهداشت و درمان صنعت نفت با همه توان و ظرفیت در راستای بهبود شاخص‌های بهداشتی و درمانی اهتمام دارد و در این مسیر هیچ گونه کوتاهی انجام نمی‌دهد.

 

به گزارش خبرنگار آینه جم؛رئیس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر از برگزاری دوره آموزشی پیشرفته احیای قلبی و ریوی در بیمارستان توحید جم خبر داد و خاطرنشان کرد: این دوره‌ها در راستای بهبود کیفیت فعالیت‌های درمانی انجام گرفته است.

حسین‌زاده تصریح کرد: امیدوار هستیم شاهد روند رو به رشد شاخص‌های بهداشتی و درمانی در این شهرستان باشیم.

مسئول طب اورژانس بیمارستان توحید جم نیز بیان کرد: کلاس آموزشی حمایت‌های پیشرفته درمانی در بیماران نیازمند احیای قلبی و ریوی ALCS برای پزشکان و پرسنل درمانی مراکز تابعه بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر در دو نوبت جداگانه در سالن آموزش درمانگاه شهید تندگویان و بیمارستان توحید جم برگزار شد.

علی شاه‌آبادی افزود: این دوره‌های آموزشی با توجه به نیاز پرسنل و با هدف مرور و ارتقای دانست‌های تئوری و عملی برگزار شد که در این دوره‌ها ضمن تبین اهداف اقدامات قلبی و ریوی، نسبت به توضیح روند پیشگیری و درمان و اقدامات بعد از احیاء با مشارکت شرکت کنندگان اقدام شد.

وی مباحث مطرح شده را شامل آشنایی با وسایل احیاء قلبی و ریوی، اهمیت آشنایی با انواع روش‌های برقراری راه هوایی و کاربرد آن و نیز نحوه برخورد درمانی با مصدومان یا بیماران دچار ایست قلبی و تنفسی و... عنوان کرد.

شاه‌آبادی یادآور شد: از نکات قابل توجه برگزاری این دوره‌ها انجام آزمون قبل و بعد از کلاس بود که به برگزار کنندگان این دوره در ارزیابی میزان کارایی کلاس‌ها با توجه به اهداف مطرح شده کمک می‌کند.

[کد خبر:AJ3629]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب