آینه جم،دكتر محمد عاقبتي، پزشك جراحي عمومي بيمارستان توحيد جم موفق به عمل جراحي و برداشتن توده 5 كيلوگرمي از شكم بيمار شد.

 

به گزارش خبرنگار آینه جم،دكتر عاقبتي در اين رابطه گفت:بيمار خانمي 45 ساله و با سابقه دردهاي مبهم شكم و لگن و اختلالات قاعدگي از حدود 8 ماه قبل بود كه در بررسي هاي تصوير برداري (سي تي اسكن) و نمونه برداري سوزني قبل از عمل، توده بزرگ شكمي با منشاء احتمالي از رحم (فيبروم يا ليوميوهاي رحم )گزارش شده بود. عمل جراحي خارج كردن اين توده به صورت برداشتن كامل تومور و رحم كه قسمت اعظم فضاي لگني و شكمي را فراگرفته بود، صورت گرفت.اين تومور داراي ابعاد 66*28 سانتي متر و وزن 5 كيلوگرم بود. همچنين بيمار 3 روز پس از عمل با حال عمومي خوب مرخص شد.

ليوميوما يا فيبروما رايج ترين توده توپر لگني در زنان است. اين تومور معمولاً در حول و حوش 40 سالگي در رحم بعضي خانم ها پيدا مي شود.فيروما ممكن است رشدي سريع يا بسيار كند و تدريجي داشته باشد. بيشتر فيبروماها معمولاً علامتي ندارند و در صورت علامت دار بودن بر حسب اندازه و جايگاهشان ،علائم باليني بسيار متفاوت است.علائمي نظير درد و احساس سنگيني و فشار درپايين شكم،اختلالات خونريزي اغلب به صورت افزايش مدت و ميزان خونريزي يا به صورت لكه بيني و كم خوني گزارش مي شود. فيبرومهاي بزرگ لگني در صورت فشار به اعضاء مجاور مي توانند منجر به تكرر ادرار يا يبوست و دردهاي مزمن لگني شوند.

 

 
 
[کد خبر:AJ3618]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب