عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه نظارت بر عملکرد ایرلاین‌‌ها و نحوه فروش بلیت نوروزی توسط کمیسیون عمران مطلوب ارزیابی شد، گفت: تلاش می‌کنیم در برنامه ششم توسعه نقاط ضعف برنامه پنجم درباره نرخ بلیت هواپیما و کیفیت خدمات بررسی و رفع شود.

احمد جباری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره جلسه اخیر دست‌اندرکاران صنعت حمل و نقل هوایی کشور با کمیسیون عمران اظهار داشت: کمیسیون عمران بعد از تعطیلات نوروزی تلاش کرد گزارشی از ارگان‌های دست‌اندرکار سفرهای نوروزی دریافت کند، مسافران در این ایام از قطار، هواپیما، اتوبوس و شناور برای سفرهای خود استفاده کردند و لازم بود موضوع نظارت و خدمات ارگان‌های دست‌اندرکار نظیر وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان بنادر، سازمان راهداری، شرکت راه‌آهن، پلیس راه، هلال احمر، اورژانس و از این قبیل بررسی شود. 

رئیس کمیته حمل و نقل مجلس با اشاره به کاهش تلفات سوانح رانندگی در سال 93 بیان کرد: ‌در کنار تلاش دست‌اندرکاران جاده‌ای کشور، فرهنگسازی رسانه‌ها در کاهش تصادفات رانندگی بسیار مؤثر بوده است و کمیسیون عمران وظیفه خود می‌داند از اطلاع‌رسانی شفاف رسانه‌ها و فرهنگسازی دقیق آنها قدردانی کند.

جباری بیان کرد: هر ساله کمیسیون عمران مجلس گزارشی درباره آماده‌سازی ناوگان برای خدمات‌دهی در نوروز و نیز پس از پایان تعطیلات، گزارشی درباره میزان خدمات و نحوه و کیفیت خدمت‌رسانی، دریافت می‌کند.

*نظارت بر عملکرد ایرلاین‌‌ها و نحوه فروش بلیت نوروزی مطلوب ارزیابی شد

رئیس کمیته حمل و نقل مجلس بیان کرد: از حدود 25 روز مانده به ایام نوروز 94، گزارشی به دست کمیسیون عمران رسید مبنی بر اینکه مردم نگرانی‌هایی بابت تهیه بلیت هواپیما در ایام نوروز دارند؛ در همین راستا و نیز برای بررسی نحوه خدمات‌رسانی ایرلاین‌ها، تهیه بلیت و موضوعاتی نظیر پروازهای چارتری، از ارگان‌های دست‌اندرکار صنعت حمل و نقل هوایی شامل سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌های کشور و ایرلاین‌ها دعوت کردیم تا موضوعات مرتبط با این صنعت برای ایام نوروز بررسی شود.

وی با تأکید بر اینکه نظارت سازمان هواپیمایی کشوری بر ایرلاین‌ها،‌ کیفیت خدمات و نحوه فروش بلیت در ایام نوروز مناسب ارزیابی شد، اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی قبل از ایام نوروز قول دادند تلاش خود را برای ‌فروش بلیت و ارتقای کیفیت خدمات ‌‌داشته باشند، ضمن آنکه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری پیش از نوروز تأکید کرد امسال مردم برای تهیه بلیت هیچ مشکلی نخواهند داشت.

*رئیس سازمان هواپیمایی گفت که پرواز چارتری در نوروز نداشته‌ایم

رئیس کمیته حمل و نقل مجلس اظهار داشت: با پایان تعطیلات نوروزی، از رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خواستیم برای ارائه گزارش در کمیسیون عمران حاضر شود که وی (جهانگیریان) ضمن اشاره به نظارت دقیق بر عملکرد ایرلاین‌ها‌ در پیش‌فروش نوروزی بلیت هواپیما و کیفیت خدمات پروازهای نوروزی‌ تأکید کرد که نوروز امسال هیچ هواپیمای چارتری نداشته‌ایم و این موضوع با صراحت اعلام شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: البته موضوع پروازهای چارتری توسط کمیسیون عمران بررسی دقیق می‌شود، اما سازمان هواپیمایی کشور در نظارت بر عملکرد ایرلاین‌ها و آژانس‌ها و نحوه فروش بلیت، عملکرد قابل قبولی در نوروز 94 داشت‌ ضمن آنکه اغلب پروازها با کمترین تاخیر انجام شد.

* رفع نقاط ضعف برنامه پنجم درباره نرخ بلیت هواپیما در برنامه ششم

وی با تأکید بر این که لازم است موضوع متعادل‌سازی نرخ بلیت هواپیما به دقت عملیاتی شود، گفت: معتقدیم در کنار افزایش قیمت بلیت هواپیما، لازم است کیفیت خدمات نیز افزایش یابد و باید هر دو کفه‌ مذکور متعادل باشد. 

این عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: باید کیفیت و میزان خدمات مشخص باشد و مسافر با خرید بلیت، اطلاعاتی درباره نوع هواپیما و کیفیت خدمات دریافت کند.

جباری بیان کرد: تلاش می‌کنیم در برنامه ششم توسعه نقاط ضعف برنامه پنجم درباره نرخ بلیت هواپیما بررسی و رفع شود. لازم است در قانون برنامه این کفه متعادل‌سازی شود و خدمات و نرخ بلیت با هم متناسب باشد.

رئیس کمیته حمل و نقل مجلس اظهار داشت: در چند سال اخیر نرخ بلیت هواپیما افزایش یافت اما مسافران شاهد رشد کیفیت خدمات نبودند حتی در دی ماه سال گذشته هم افزایش قیمتی در نرخ‌های بلیت هواپیما رخ داد که لازم بود کیفیت خدمات افزایش یابد.

جباری اضافه کرد: تلاش می‌کنیم در برنامه ششم که توسط دولت به مجلس می‌آید، حتماً موضوع متعادل‌سازی نرخ بلیت و کیفیت خدمات بررسی شود.

انتهای پیام/

[کد خبر:AJ53]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب