آینه جم، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: تک کارت سرمایه فرهنگیان در مرحله اول فقط برای فرهنگیان شاغل است و تا پایان پاییز برای همه آنها صادر می شود.

 به گزارش آینه جم، سیدمحمد بطحائی در حاشیه مراسم رونمایی از تک کارت سرمایه فرهنگیان در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا صدور این کارت برای همه فرهنگیان الزامی است گفت: همان طور که گفتیم این کارت در مرحله اول کارت شناسایی فرهنگیان است و تا پایان پاییز برای همه فرهنگیان صادر می شود فعلا این کارت برای فرهنگیان شاغل در نظر گرفته شده و بعد از آن برنامه هایی برای بازنشسته ها خواهیم داشت.

صدور تک کارت سرمایه تا پایان پائیز
وی افزود: این کارت کارتی هوشمند است و قابلیت های زیادی دارد و قابل افزایش است. استفاده به عنوان کارت شناسایی فرهنگیان امکاناتی است که برای آن تدارک دیده شده ولی سایر قابلیت های کارت با نظر خود فرهنگیان ارائه می شود.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در مورد کارکردهای این کارت چندمنظوره گفت: شاید بهترین کارکرد این کارت تمرکز برای ارائه خدمات رفاهی، پزشکی و درمانی فرهنگیان باشد و اینکه همکاران فرهنگی برای گرفتن معرفی نامه وقت خود را تلف نکنند. با گرفتن این کارت این امکانات نیز در اختیار آنها قرار می گیرد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا با صدور این کارت کارت های قبلی تجمیع می شوند بیان کرد: همان طور که گفته ام کارت شناسایی اولین کارکرد این کارت است و طبیعتا کارت های شناسایی قبلی جمع آوری می شود. اما اگر منظور ما کارت های اعتباری دیگر مانند کارت صدرا و یا کارت های دیگر است باید بگویم آنها کارت های خرید بودند که اعتبار داشتند و اگر اعتبارشان تمام شده باشد خود به خود از چرخه خارج می شوند.
بطحائی ادامه داد: این کارت تاریخ مصرف ندارد و علاوه بر مواردی که گفته شد برای بخش رفاهی فرهنگیان نیز مورد استفاده قرار می گیرد و یک کارت هوشمند بانکی است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: صدور کارت سرمایه فرهنگیان در ابتدا برای همکاران حوزه ستادی است و بعد از آن بلافاصله برای استان ها اجرائی خواهد شد.

انتقال حساب پرداخت حقوق فرهنگیان از بانک ملی به بانک سرمایه

وی در پاسخ به این سوال که مباحثی درباره انتقال حساب فرهنگیان از بانک ملی به بانک سرمایه مطرح بوده و گویا آموزش و پرورش تمایلی برای این جابه جایی ندارد، گفت: این مسئله به پروتکل بین بانک ها و مقررات بانک مرکزی بر می گردد و مسئله ای زمان بر است

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: انجام این کار به اخذ برخی مجوزها بستگی دارد و تا آنجا که در جریان هستم مذاکراتی در این باره صورت گرفته و پیشرفت هایی نیز حاصل شده است تنها نکته ای که می توانم تاکید کنم این است که آموزش و پرورش مخالفتی با این جا به جایی نداشته و ندارد.

بطحائی گفت: آموزش و پرورش از این که حساب در بانک ملی باشد یا دربانک سرمایه نفع و ضرری ندراد ؛ بنابراین مخالفتی با این جا به جایی هم نمی تواند داشته باشد.

به هر حال ما ترجیح می دهیم تمام نقل و انتقال ها در یک مرجع صورت بگیرد.

خبرگزاری فرهنگیان

[کد خبر:AJ8338]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب