آینه جم– وزیر آموزش وپرورش گفت : تایید می کنم که وضعیت معیشتی فرهنگیان مناسب نیست و این مسئله با دستور رئیس جمهور در سازمان مدیریت در حال بررسی است …

به گزارش پایگاه خبری آینه جم، علی اصغر فانی وزیر آموزش وپرورش در برنامه شبکه خبر درباره بررسی عملکرد وزارت آموزش و پرورش افزود : در بخش آموزش و پرورش مبنای توسعه ما ، سند بالادستی تنظیم شده است که در آن اقدامات وزارتخانه به طور جزئی مشخص شده است .
وی خاطر نشان کرد: نقشه راه آموزش و پرورش آماده شده و در این چارچوب اقدامات پیش روی خود را در سال ۹۴ تدوین کرده ایم .
فانی تاکیدکرد : در این سند زیر نظامهایی آماده شده است که امیدواریم در سند ششم توسعه آموزش وپرورش اجرایی شود .
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان تصریح کرد : این طرح دو هدف کلی را دنبال می کند که بر اساس آن شاخص هایی تعریف شده است و به معلمان کمک می شود تا در رتبه بالاتری قرار گیرند .
فانی افزود : این طرح سبب می شود که شایستگی و مهارت های معلمان ارتقاء یابد .
وی افزود : هدف دیگر طرح رتبه بندی معلمان ایجاد انگیزه میان کارکنان آموزش و پرورش است که با هماهنگی های انجام شده دوشنبه هفته آینده این طرح اجرایی خواهد شد .
فانی در خصوص بیمه طلایی فرهنگیان تاکیدکرد : این بیمه در دو سال اول خود وضع خوبی داشت اما از سال ۹۰ که وضعیت اقتصادی دولت دچار مشکل شد این بیمه نیز با مشکلاتی مواجه شد .
وزیر آموزش و پرورش افزود : در گذشته با بیمه ایران قرارداد داشتیم که به علت بدهی های گذشته خود نتوانستیم قراردادمان را با این بیمه ادامه دهیم و با بیمه دیگری برای ادامه کار قرارداد بستیم.
وی در ادامه گفت : قرارداد با بیمه دیگر تجربه خوبی نبود ودر حال حاضر بیمه طلایی فرهنگیان در قالب یک صندوق وبا صدور چک بر اساس مدارک پزشکی فعالیت می کند.
فانی اضافه کرد: ارزیابی ها از این روش مثبت بوده است و اگر بازخورد خوبی داشته باشیم همین روش در آینده ادامه خواهد یافت .
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بحث معیشتی فرهنگیان گفت:تلاش می کنیم در یک بازه زمانی معقول این تبعیض ها را برطرف کنیم .

12 (1)
وی افزود : در این زمینه در مجلس جلسه غیر علنی داشتیم که نتیجه آن تشکیل یک کمیته مشترک میان مجلس ، وزارت آموزش و پرورش و سازمان مدیریت بود که مسئولیت آن را حجت الاسلام ابوترابی به عهده دارد .
فانی گفت : در این کمیته بدنبال راهکارهای مناسب برای حل مسائل مختلف فرهنگیان هستیم .
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درباره هزینه های غیر قانونی ثبت نام در بخش مدارس دولتی و ساماندهی آن افزود : سال گذشته در بودجه آ‌موزش وپرورش ۲۰۰ میلیارد تومان از محل فروش گاز، به عنوان سرانه مدارس اختصاص یافت که البته هنوز در اختیار ما قرار نگرفته است .
وی تصریح کرد : این میزان بودجه برای ۱۳ میلیون دانش آموز کفایت نمی کند و طبیعتا ما نیازمند کمک خانواده ها هستیم .
فانی در عین حال تاکید کرد : همواره گفته ایم که گرفتن پول نباید شرط ثبت نام باشد و با متخلفین برخورد می کنیم .
وزیر آموزش و پرورش درباره هزینه سالانه هر دانش آموز برای دولت گفت : این رقم برای هر دانش آموز،‌بدون محاسبه هزینه های ثابت یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.
وی اضافه کرد : اگر در کنار این هزینه ها خانواده ها هم مقداری به مدارس کمک کنند به معنای نفی تحصیلات رایگان نیست و اگر خانواده ای مایل به کمک نباشد هیچ اجباری در کار نیست.
فانی در باره عملکرد خود در وزارت آموزش و پرورش گفت : تا به حال بر اساس برنامه های کارشناسی شده عمل کرده ایم و به نظر می رسد این برنامه ها اصولی ودارای بازخوردهای مثبت بوده است .
وزیر آموزش و پرورش در پایان برنامه تیتر امشب شبکه خبر به برخی از پیامکهای مخاطبان هم پاسخ های کوتاهی داد .
در این پیامکها مسائلی همچون پرداخت حق الزحمه بازنشستگان آموزش و پرورش، مسائل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان حق التدریسی مطرح شده بود./ آوای فرهنگی

[کد خبر:AJ7250]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # آگاه 1394-06-04 15:19
سلام هیچ فرهنگی حاضر نشد به وعده های توخالی ایشان جوابی بدهد ؟عدم کفایت ایشان چی ؟ فرهنگیان خوابند آیا ؟
یا شما انعکاس نمیدین ؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب