آینه جم:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید براینکه در برخی از دبیرستان‌های دخترانه معلم‌های مرد تدریس می‌کنند، گفت: با این وجود باز هم در آخرین آگهی‌ استخدام آموزش و پرورش ظرفیت در نظر گرفته شده برای معلمان زن بسیار کم است بنابراین باید گفت؛ جذب نیروی معلم از سوی آموزش و پرورش در شهرهای مختلف به درستی نیازسنجی نشده است.

به گزارش آینه جم:حلیمه عالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت به سهمیه زنان در استخدام آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: جذب نیرو در آموزش و پرورش باید بر اساس نیاز باشد و جای تعجب دارد که در دبیرستان‌های دخترانه برخی شهرستان‌ها معلم‌ مرد تدریس کند،البته این ظرفیت محدود زنان با معاون آموزش و پرورش مطرح شد اما پاسخ‌ها قانع‌کننده‌ نبودند.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی افزود:‌ متاسفانه سیستم برنامه‌ریزی آموزش و پرورش بیمار است چراکه برخی از معلم‌های نهضت سوادآموزی که شیوه‌های جدید آموزشی را نمی‌داند در دبیرستان‌ها تدریس می‌کنند و از سوی دیگر معلمی که سواد و توانایی فوق‌العاده‌ای در تدریس دارد بیکار مانده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید براینکه در برخی از شهرها به درستی برای جذب نیروی معلم از سوی آموزش و پرورش نیازسنجی نشده است، افزود: مثلا در برخی از دبیرستان‌های زابل کهبه دلیل کمبود معلم زن آقایان تدریس می‌کنند؛ با این وجود باز هم ظرفیت در نظر گرفته شده در آخرین آگهی‌ استخدام آموزش و پرورش برای معلمان زن شهر زابل  بسیار کم است.

عضو فراکسیون زنان مجلس معتقد است زنانی در منطقه زابل وجود دارند که مشخص شده تمام روش‌های تدریس را به خوبی می‌دانند اما از آن‌ها در آموزش و پرورش استفاده نمی‌شود و این اتفاق ظلم بزرگی است./

پایان پیام  

[کد خبر:AJ7139]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب