به گزارش آینه جم: ثریا دارابی؛ لابد شما هم اسم او را بارها در رسانه‌های مختلف با عنوان «ثروتمندترین دختر ایرانی» شنیده‌اید. این عنوان سه چهار سالی است همراه نام این زن ایرانی‌تبار، این‌جا و آن‌جا تکرار می‌شود، اما تا کنون هیچ مرکز آمار رسمی و معتبری فهرستی با عنوان «ثروتمندترین زنان ایرانی» منتشر نکرده که نام او بر صدر این فهرست باشد. می‌دانیم که بسیاری از مجلات معتبر و مراکز آمار رسمی، سالانه، آمارهای مشابهی را منتشر می‌کنند. مثلا مجله «فوربز» هر سال فهرستی صدنفره از قدرتمندترین زنان جهان منتشر می‌کند و می‌شود به این آمار استناد کرد. اتفاقا درباره همین فهرست صدنفره که دیروز منتشر شده به‌زودی گزارشی در «مدآنلاین» خواهید خواند. اما همین حالا اگر ثریا دارابی را در موتور جست‌وجوی گوگل سرچ کنید با انواع و اقسام تیترهایی مواجه می‌شوید که از او به عنوان ثروتمنترین زن ایرانی یاد کرده‌اند بی‌که حتا یک بار دقیقا بگویند چنین آماری از سوی چه مرکزی منتشر شده و آن‌ها به آن استناد کرده‌اند. به هر حال، طبق شنیده‌ها و همین آمارهای غیررسمی، او ثروتمندترین زن ایرانی است، حتی اگر در ایران به دنیا نیامده باشد و حتی اگر یک‌بار هم به ایران نیامده باشد.


اما او کیست و چرا برای «مدآنلاین»، محل بررسی است. در فهرست معمولی که همواره از ده نفر ثروتمندترین زنان ایرانی یاد می‌کند، 9 نفر دیگر اغلب در صنعت‌های مربوط به فناوری اطلاعات و ... فعالیت می‌‌کنند اما ثریا دارابی، به یک لحاظ راست کار بررسی‌های ماست. او در واقع با طراحی اغذیه است که به شهرت و ثروت کنونی رسیده است. دارابی یکی از بنیان‌گذاران شرکت «زدی»، شرکت تولید غذا با استایل و آگاهی کامل از مواد غذایی، است. البته این شرکت، ایده تکمیل‌شده سایت قبلی دارابی به نام «فوود اسپاتینگ» است که در آن مردم عکس غذایی را که در هر نقطه از جهان خورده بودند، به اشتراک می‌گذاشتند و شخصا آن را تبلیغ می‌کردند. ثریا دارابی کار خود را با مدیریت دیجیتال و مسئوول روابط عمومی و بازاریاب در نیویورک‌تایمز شروع کرد که به خاطر فعالیت در این زمینه با هر جنبه‌ای از دنیای دیجیتال آشنا شد. ثریا، لیسانس هنر خود را از دانشگاه جرج تاون گرفته است و هم‌اکنون در بروکلین زندگی می‌کند.
اما این، همه کاری نیست که دارابی انجام می‌دهد. علاوه بر طراحی غذا، او در ارتباط با دنیای مد و پوشاک، فروشگاه مجازی Zady.com راه‌اندازی کرده؛ فروشگاهی که به فروش لباس و پوشاک اختصاص دارد. این فروشگاه مجازی از طرف وبسایت فست کمپانی (fast company) به عنوان یکی از ده شرکت نوآور در سال ۲۰۱۴ هم انتخاب شده است. این شرکت  با وجود نوپابودن، موفقیت چشمگیری را به دست آورده و با استقبال شدید کاربران و خریداران و فروشندگان در دنیای مجازی مواجه شده است. خود ثریا نیز به موضوع لباس و مد بسیار علاقه دارد. در این‌باره زیاد می‌نویسد و اخبار و رویدادهای دنیای مد را از نزدیک پی‌گیری می‌کند.
آلبومی از او در فعالیت‌‌های مختلفش درست کرده‌ایم که می‌بینید:

<p>ثریا دارابی و همکارش ماکسینه بدات</p>
<p>ثریا داربی وهمکارانش در دفتر کار زدی در نیویورک</p>
<p>ثریا داربی وهمکارانش در دفتر کار زدی در نیویورک</p>
<p>ثریا دارابی و همکارش ماکسینه</p>
<p>دارابی و دیگر اعضای فست کمپانی</p><p> </p>
<p>سخنرانی ثریا دارابی در کنفرانسdld</p>
<p>فروشگاه ثریا دارابی و ماکسین بدات در سوهو</p>
<p>کودکی ثریا دارابی</p>
<p>ثریا دارابی روی جلد مجله «فست کمپانی» به عنوان یکی از خلاق‌ترین افراد در کسب و کار های جدید معرفی شده است. این عنوان به خاطر فعالیت‌های او در سایت «زادی» که برای فروش اینترنتی است به او اطلاق شده است.</p>

ثریا دارابی روی جلد مجله «فست کمپانی» به عنوان یکی از خلاق‌ترین افراد در کسب و کار های جدید معرفی شده است. این عنوان به خاطر فعالیت‌های او در سایت «زادی» که برای فروش اینترنتی است به او اطلاق شده است.

[کد خبر:AJ16264]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب