آینه جم:بله تیتر را درست خواندید، خانم های ایرانی خیلی به مهمانی می روند! این نظر یکی از توریست های خارجی است که در هنگام بازدید از ایران به این نتیجه رسید!

خانم های ایرانی چقدر مهمانی می روند!

به گزارش آینه جم:کشور ما یکی از زیباترین کشور های دنیاست و به واسطه آب و هوای مناسب و چهار فصل و همچنین آثار تاریخی کم نظیری که در اقصی نقاط آن پراکنده است، یکی از بهترین نقاط گردشگری دنیا به شمار می آید. آمار ها نشان دهنده این است که میزان ورود گردشگر خارجی به مملکت ما در حال افزایش است، و مسلما تجربیات و نظرات مثبت آنها درباره ایران می تواند در دید جهانیان نسبت به ما تاثیر گذار باشد.

چندی پیش سفری داشتیم به یکی از شهرهای تاریخی ایران، در آنجا بود که چند ساعتی با گروهی از گردشگران خارجی همراه شدیم و وقتی به واسطه زبان انگلیسی که هم ما به آن آشنا بودیم و هم آنها ،‌نظر شان را در مورد ایران و مردمش پرسیدیم، جملات آشنایی شنیدیم.

از جمله اینکه: مردم ایران بسیار مهربان و مهمان نواز هستند، افراد خارجی برایشان جالب است، ایران پتانسیل این را دارد که در دنیا تبدیل به رتبه اول گردشگری شود، دوغ ایرانی اصلا خوشمزه نیست اما غذاهای ایرانی فوق العاده هستند، غذاهای ایرانی خوشمزه اند و ما در این مدت کلی چاق شدیم و صحبت هایی در همین زمینه، اما یکی از آقایان نظر جالبی داشت که ما را به فکر فرو برد و آن این که: خانم های ایرانی چقدر مهمانی می روند!

و وقتی از او توضیح خواستیم که از کجا به این نتیجه رسیده است، ادامه داد: خانم های ایرانی و به خصوص تهرانی، بسیار آرایش می کنند، صبح، ظهر و شب همیشه آرایش های غلیظی دارند و این نشان می دهد که آنها زیاد به مهمانی می روند!

مسلما شما هم، این تصویر را در جامعه زیاد دیده اید، بانوانی که انگار همین الان به مراسم عروسی می روند! دختران و زنان جوانی که از شدت غلظت آرایش، صورت واقعی آنها پیدا نیست، دخترکان کم سن و سالی که مانند زنان هرجایی، آرایش می کنند و واژگانی مانند حیا، دختر بودن، ایرانی بودن، و خیلی از مفاهیم دیگر، درون آنها مرده است!

راهنمای ایرانی آن گروه برای ما توضیح داد که چند سالی در خارج از کشور به درس و تحصیل و زندگی مشغول بوده و در فرهنگ مردم آنجا، آرایش جای بسیار کوچکی، آنهم فقط در مهمانی  و مراسم ها دارد، حتی در خیلی از کشورها، آرایش مخصوص پیرزنان و کسانی است که زیبایی خود را از دست داده اند، نه زنان و دختران جوان! وی ادامه داد: از جمله مسائل جالب توجه برای کسانی که تازه به ایران می آیند حجاب زنان و آرایش آنها همراه با حجاب است، حتی خیلی ها گمان می کنند که آرایش همراه حجاب جزو دستورات دینی و سنتی مردم ایران است، مانند پوشیه در کشورهای عربی و یا سیاه کردن دندان ها در خیلی از کشورهای آفریقایی!

به خانم های گروه آنها نگاهی انداختم، تمام بانوان آن گروه، از پیر و جوان، همه در حداکثر سادگی و بدون کوچکترین آرایشی بودند!

بسیار جالب بود، در فرهنگ و آداب و رسوم آن مردمی که به کشور ما آمده بودند، آرایش بانوان مخصوص مهمانی ها و مراسم ها بود، نه کوچه و خیابان و محل کار و حتی مسافرت!
هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد

مسلما شما هم، این تصویر را در جامعه زیاد دیده اید، بانوانی که انگار همین الان به مراسم عروسی می روند! دختران و زنان جوانی که از شدت غلظت آرایش، صورت واقعی آنها پیدا نیست، دخترکان کم سن و سالی که مانند زنان هرجایی، آرایش می کنند و واژگانی مانند حیا، دختر بودن، ایرانی بودن، و خیلی از مفاهیم دیگر، درون آنها مرده است!

آیا این مقدار آرایش در سطح جامعه درست است؟ از لحاظ شرع و عرف و اخلاق و هر مورد دیگر، آرایشی که یک خارجی، مخصوص مهمانی ها می داند، آنهم خارجی که نه دین ما را دارد و نه سنت و فرهنگ غنی گذشته مان را! این همه آرایش غلیظ و پر رنگ در سطح جامعه و در نگاه عموم مردم پسندیده است؟

تبعات آرایش بیش از حد درجامعه چیست؟ چرا دختران ما با وجود زیبایی و جوانی، باید اینگونه اسیر آرایشی باشند که آنها را زندانی کرده؟ و آیا مراقب کارهایمان هستیم، کارهایی که موجب قضاوت نادرست اطرافیان در مورد ما می شود و ما را در مظان اتهام قرار می دهد؟ بانوانی که موجب شده اند یک مرد خارجی تصور مهمانی رفتن در مورد آنها بدهد، با آرایش بیش از حد و بدون در نظر گرفتن جا و مکان درست، چه تصوری در ذهن دیگران، برخواهند انگیخت؟ کمی بیشتر فکر کنیم...
تبیان

[کد خبر:AJ11498]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب