آینه جم:فرماندار شهرستان دیر گفت: سیل، بارندگی شدید همراه با تگرگ بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال به کشاورزی بخش مرکزی دیر خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار آینه جم: حمزه اعتماد بعد از ظهر پنجشنبه در بازدید از مزارع خسارت دیده روستای لمبدان شهرستان دیر اظهار داشت: در این بارندگی به ۱۵۸ هکتار از اراضی گوجه فرنگی در منطقه دوراهک، لمبدان و بخش مرکزی و سه واحد گلخانه‌ای خسارت ۳۰ الی ۱۰۰ درصد وارد شد.

وی گفت: در سال زارعی جاری شش هزار و ۲۰۰ هکتار زیر کشت محصول گوجه فرنگی قرار گرفت که چهار هزار و ۵۰۰ هکتار به‌صورت قطره‌ای و بقیه به‌صورت سنتی است.

فرماندار دیر با بیان اینکه ۳۴ میلی متر بارندگی در این شهرستان گزارش شده است، ادامه داد: خوشبختانه بارندگی اخیر موجب خوشحالی مردم بوده و به باغات و تاسیسات زیربنایی شهرستان خسارتی وارد نکرده است.

خارج‌سازی شناورهای غرق‌شده از اسکله دیر

مسائل و مشکلات شناورهای باری و صیادی بندر دیر در نشستی با حضور حمزه اعتماد فرماندار شهرستان دیر و مسئولان شهرستان در سالن جلسات فرمانداری مورد بررسی قرار گرفت.

فرماندار دیر گفت: ترافیک شناورهای باری و صیادی در اسکله مشکل آفرین شده است که باید برای جلوگیری از بروز حادثه چاره‌ای اندیشیده شود که یکی از این راه‌ها لایروبی اسکله بندرتجاری دیر است که با این کار کشتی‌های پنج هزار تنی در این اسکله پهلو می‌گیرند.

حمزه اعتماد اضافه کرد: خارج‌سازی دوبه از عمق اسکله دیر، جلوگیری از پهلوگیری و تخلیه شناورهای غیربومی، اجرای سیستم اطفای حریق در حوضچه صیادی و مشارکت و همکاری صیادان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: هم اکنون کار خارج سازی شناورهای سوخته در تیرماه سال جاری از عمق اسکله در حال انجام است که با تلاش ادارات مرتبط تمام ۱۹ شناور سوخته از عمق اسکله خارج خواهند شد.

[کد خبر:AJ9758]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب