آینه جم-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: ۱۶ طرح فاضلاب با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد ریال در شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم این استان در دست اجرا است .
به گزارش آینه جم؛ ابوالحسن عالی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: با بهر برداری از شماری از طرح های یادشده تا پایان امسال ۱۰ هزار خانوار در این سه شهرستان تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب قرار می گیرند.
وی افزود: در گناوه ۲ ایستگاه پمپاژ در دست اجرا است که پنج هزار خانوار را پوشش می‌دهد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: در شهرستان دیلم نیز یک ایستگاه پمپاژ و ۶ کیلومتر شبکه فاضلاب در دست اجرا است .
عالی با بیان اینکه پرونده فاضلاب شهرستان دیلم تا ۱۴۰۴ بسته خواهد شد یادآور شد: در شهر بوشهر خطوط اصلی در دست اجرا است که اگر وارد مدار شود پرونده فاضلاب در بافت تاریخی و شمال شهر بوشهر بسته می‌شود.
وی ادامه داد: در مناطق جنوبی شهر بوشهر نیز طرح‌های مهمی در دست اجرا است که برای خط مرکزی، ایستگاه پمپاژ مرکزی و بخش شرقیِ جنوب در حال ساخت است و پیش‌بینی می‌شود که در پایان سال ۱۴۰۴ و آغاز سال ۱۴۰۵ فاضلاب مناطق یاد شده نیز وارد مدار شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی در ۱۹۳ روستای استان گفت: برای اجرای این طرح ۱۵ هزارو ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده است.
وی افزود : در گذشته آبرسانی به ۱۸ منطقه مرکز استان بوشهر با تانکر آبرسانی می‌شد که با انجام طرح‌های فشارسنجی و نشت‌یابی شبکه و خط انتقال آب نوسازی و اصلاح شبکه این مشکل برطرف شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآورشد: احداث ۲۰۰ کیلومتر خط انتقال آب روستایی، ساخت مخزن ذخیره آب به ظرفیت ۳۰ هزار مترمکعب و ساخت و اصلاح بیش از ۸۴ کیلومتر شبکه توزیع از جمله طرح‌های جهاد آبرسانی در روستاهای این استان است.
وی با اشاره به اینکه امسال ۱۵۳ روستای استان بوشهر از تنش کم‌آبی خارج می‌شود، اضافه کرد: اکنون پیشرفت طرح‌های جهاد آب‌رسانی در روستاهای استان بوشهر بالای ۵۰ درصد است.
[کد خبر:AJ45871]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب