کیقباد یاکیدهآینه جم: مدیرعامل آب و فاضلاب بوشهر از تلاش و برنامه‌ریزی برای تأمین ۳۰ درصد از آب مصرفی استان از طریق دریا و احداث آب‌شیرین‌کن خبر داد.

به گزارش آینه جم: کیقباد یاکیده عصر یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دیر با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد آب مصرفی استان بوشهر از خارج از استان تأمین می شود اظهار داشت: با برنامه ریزی صورت گرفته به دنبال تأمین ۳۰ درصد از آب مصرفی استان از طریق دریا و احداث آب شیرین‌کن‌ها هستیم که البته نیازمند هزینه بالایی است.

وی ادامه داد: آبفای استان هر مترمکعب آب به قیمت شش هزار و ۷۰۰ تومان از آب‌شیرین‌کن‌های بخش خصوصی خریداری و به قیمت میانگین ۴۰۰ تومان در اختیار مشترکین قرار می‌دهد.

 مدیرعامل آب و فاضلاب بوشهر درباره فرسودگی شبکه های انتقال آب شهرستان دیّر عنوان کرد: شهر دیر با ۲۱۵ کیلومتر شبکه دارای ۲۰ درصد فرسودگی، بردخون با ۲۳ کیلومتر دارای ۳۵ درصد فرسودگی و آبدان با ۳۳ کیلومتر شبکه انتقال آب ۴۰ درصد فرسودگی شبکه دارد.

یاکیده با بیان اینکه برای اصلاح شبکه توزیع مشکلات فراوانی داریم، گفت: تنها راه حل، اصلاح شبکه‌های توزیع این است که شوراهای اسلامی شهرها با اجرایی کردن تبصره ۳  ما را در این امر یاری دهند.

وی ادامه داد: هدر رفت آب در دیر ۱۴ درصد، بردخون۱۴ و آبدان ۱۵ است که نسبت به شهرستان دشتستان و برخی شهرهای دیگر استان هدر رفت آب معقول‌تری دارد و می‌توان ادعا کرد که هدر رفت آب در دیر مصداق ندارد.

این مقام مسئول یاد آور شد: از کل اعتبارات مصوب شده برای آبفای دیر در سال  های ۹۳ ،۹۴ و ۹۵ به ترتیب ۶۴،۱۴ و ۴۷ درصد تخصیص بودجه داشته ایم که  با توجه به هجم کاری ما رقم ناچیزی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه استاندارد مصرف آب در استان بوشهر رعایت نمی‌شود که با توجه به هزینه‌های بالای تأمین آب ما را دچار مشکلاتی کرده است.

[کد خبر:AJ23294]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب