«آینه جم» همواره در خصوص آسیب های حضور در زندان گفته شده، از جمعیت بالای افراد در بند که جداسازی مجرمان خشن و جرایم دیگر را با دشواری مواجه می کند و می تواند مسیر جدیدی از تداوم جرم خصوصا برای افراد تازه وارد باشد تا نگاه سرزنش گونه اطرافیان و جامعه پس از آزادی مجرم که فشار روانی مضاعفی را بر وی تحمیل خواهد کرد.

به گزارش «آینه جم»؛ اما قانون دست قضات را بازگذاشته و این فرصت را فراهم کرده تا مجرمان به جای رفتن به حبس، تحت نظر قاضی به مجازات های جایگزین که بخشی از آن انجام کارهای عام المنفعه است محکوم شوند.

سال پیش یکی از قضات بوشهر در حکمی قابل توجه برای دو متخلف که اقدام به جمع آوری مرجان های دریایی در بوشهر کرده بودند، بجای صدور حکم زندان و مجازات مالی، آنها را مکلف کرد برای آشنایی بیشتر با چگونگی حفاظت محیط زیست و تنویر ذهن آنان در مورد مخرب بودن اقداماتی که انجام داده اند، به مدت سه ماه در روزهای جمعه به پاکسازی سواحل بوشهر از میدان رئیسعلی دلواری تا گمرک محکوم و جریمه کرد.

حکمی که بازتاب زیادی در رسانه های کشوری هم داشت.

حالا قاضی دادگاه سعدآباد دشتستان دو شکارچی متخلف را به تهیه عکس از 50 گونه پرنده مکلف کرد.

http://boushehr.iribnews.ir/files/fa/news/1396/3/31/1106866_744.jpgمدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این خصوص گفت: این دو شکارچی که یک قبضه سلاح شکاری سوزنی همراهشان بود، هنگام شکار تعداد قابل توجهی پرنده دستگیر شدند.

حسین دلشب افزود: پس از بررسی پرونده این دو نفر در شعبه اول دادگاه عمومی سعد آباد شهرستان دشتستان، قاضی علاوه بر محکوم کردن آنها به پرداخت جزای نقدی و غیر نقدی، آنها را مکلف کرد طبق رای و به استناد قانون، ظرف شش ماه از تاریخ قطعیت رای، تصویر50 گونه پرنده را به دلخواه در ابعاد 10 در 15 سانتیمتر تهیه کنند و پس از تحویل عکس‌ها به اداره حفاظت محیط زیست دشتستان، رسید آن را به اجرای احکام کیفری ارائه دهند.

وی با اشاره به تلاش سازمان حفاظت محیط زیست برای بهبود نگرش جامعه نسبت به مسائل محیط زیستی، بیان کرد: قضات نیز همکاری خوبی در این زمینه با محیط زیست داشته‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یادآور شد: به علت شکار غیرمجاز گونه‌های منحصر به فرد برخی زیستگاه‌های استان، در خطر انقراض قرار گرفته‌اند و این زنگ خطری مهم برای استان به شمار می‌رود.

[کد خبر:AJ22101]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب