خلیج فارس: فرماندار دیر گفت: باتوجه به نزدیکی این بندر با قطر از نظر بعد مسافت مایل دریایی و محدودیت های ایجاد شده برای آن کشور در تامین مایحتاج عمومی توسط کشورهای همسایه بازرگانان ایرانی اهتمام ویژه ای در کیفیت محصولات صادراتی به قطر داشته باشند.

به گزارش «خلیج فارس» به نقل از ایرنا؛ حمزه اعتماد روز دوشنبه در شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دیر افزود: محصولات صادر شده باید از نظر کیفی سالم باشند و هیچ گونه مورد بهداشتی نداشته باشد تا رغبت بازرگانان قطری و بازار هدف با استقبال بیشتری از کالاهای ایرانی استفاده کنند.

وی گفت: در چند روز اخیر مقدار 500 تن مواد غذایی از طریق شناورهای بومی شهرستان دیر به کشور قطر صادرشده است.

فرماندار دیر یادآورشد: برای رونق و ترغیب بخش خصوصی در زمینه صادرات محصولات به کشور قطر برنامه ریزی جدی انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد:باتوجه به فقدان کشتارگاه در شهرستان دیر برای نظارت بیشتر روی خرید گوشت دام ، راه اندازی کشتارگاه سنتی در این شهرستان ضروری است.

اعتماد گفت: اگر بخش خصوصی یا شهرداری آمادگی احداث کشتارگاه سنتی در شهرستان داشته باشند در کمیته برنامه ریزی محل اعتبار آن پیش بینی می شود.

وی گفت: مسئولان اداره آب و فاضلاب شهری باید آب شرب مردم را جدی بگیرند و نسبت به راه اندازی مخزن 10 هزار مترمکعب ذخیره آب شهردیر تلاش بیشتری کنند .

وی در خصوص بیمارستان 56 تخت خوابی دیر گفت: تعداد 56 نیروی تخصصی و پشتیبانی تاکنون جذب بیمارستان شده اند و خدمات درمانگاهی بیمارستان آغازشده اما باید مسئولان علوم پزشکی برای فعالیت کامل بخش های دیگر بیمارستان تلاش کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیربا اشاره به نظام نامه مدیریت همه جانبه سلامت گفت: این نظام نامه در همه شهرستان‌های استان بوشهر اجرا می‌شود و یکی از شاخصه‌های سنجش و ارزیابی استانداری‌های کشور ، بحث اجرا و عملیاتی کردن این نظام نامه است .

عادل مقدس اظهار کرد : هفت کارگروه در استانداری ایجاد شده است که از این مجموع 6 کارگروه در خود استانداری و یک کارگروه دیگر نیز در دانشگاه علوم پزشکی مستقر است و از این برنامه پایش انجام می‌شود.

وی افزود: در راستای اجرای نظام نامه مدیریت همه جانبه سلامت ، سند جامع سلامت شهرستان تدوین می‌شود .

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت : سند جامع سلامت ، سندی راهبردی است که سلامتی جسمی، روانی، اجتماعی و محیطی در جامعه در آن لحاظ شده است.

مقدس گفت : یکی از نکات برجسته در تدوین سند جامع سلامت مشارکت مردم و سمن‌ها و یهره‌گیری از دیدگاهها و راه‌کارهای آنها در ارتقا سطح سلامت جامعه است .

[کد خبر:AJ21994]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب