گزارش هواشناسی آب و هوا آینه جم: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: طی امروز و فردا در غالب نقاط استان و با شدت بیشتر در نیمه جنوبی استان، رگبارهای پراکنده باران و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش «آینه جم»؛ پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوایی استان بوشهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده ورود امواج ناپایدار جو به استان است.

وی اضافه کرد: طی امروز و فردا در غالب نقاط استان و با شدت بیشتر در نیمه جنوبی استان، رگبارهای پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و تندباد لحظه‌ای و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی بیان کرد: با خروج تدریجی این سامانه طی روزهای پنجشنبه تا شنبه با افزایش قابل ملاحظه سرعت جریانات شمالی، ضمن تلاطم شدید دریا، کاهش محسوس دما را به همراه خواهد داشت.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به سرعت شدید وزش باد ایجاد گرد و خاک و ورود آن از مناطق دیگر به استان دور از انتظار نیست.

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد و بارش پراکنده باران و گاهی رگبار باران به همراه رعد و برق و وزش تند باد لحظه‌ای و از فردا کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی گفت: در این مدت جهت باد متغیر غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۲ تا ۳۲ و به‌طور لحظه‌ای تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و از عصر امروز شمال غربی با سرعت ۱۸ تا ۵۴ کیلومتر در ساعت است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر اظهار داشت: ارتفاع موج نیز بین ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و از امشب ۱۲۰ تا ۲۴۰ سانتیمتر و از فردا بیش از ۳ متر خواهد بود.

وی ادامه داد: فردا زمان جزر اول دریا ساعت پنج و ۵۱ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۱۲ و ۲۱ دقیقه، جزر دوم ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه و مد دوم دریا ساعت ۲۳ و ۴۰ دقیقه خواهد بود.

[کد خبر:AJ20341]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب