آینه جم: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از تداوم بارش‌های پراکنده طی ۴۸ ساعت آینده در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: طی این مدت خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

به گزارش«آینه جم»؛ پیام مساعدی  گفت‌: همانگونه که انتظار می‌رفت، بارش‌های پراکنده در ۲۴ ساعت گذشته نیز در برخی نقاط استان گزارش شد و انتظار می‌رود تا ۴۸ ساعت آینده شرایط ناپایدار بر جو استان همچنان حاکم باشد.

وی اضافه کرد: بر این اساس آسمانی ابری در برخی نقاط رگبار باران گاهی همراه با وزش باد و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و همچنین در هنگام وزش باد لحظه‌ای بر روی دریا تلاطم دریا افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: بر این اساس طی ۲۴ ساعت آینده آسمان استان نیمه ابری تا تمام ابری همراه با بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش تند باد لحظه‌ای خواهد بود.

وی افزود: جهت باد نیز متغیر غالبا شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و فردا شمال شرقی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت است.

مساعدی بیان کرد: طی این مدت ارتفاع موج بین ۳۰ تا ۹۰ سانتی متر و در هنگام وزش باد لحظه‌ای تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: با توجه به ادامه ناپایداری‌های جوی طی ۴۸ ساعت آینده، طی روزهای شنبه و یکشنبه در اکثر مناطق استان بارش پراکنده باران ادامه می‌یابد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در روز یکشنبه بارندگی‌ها به‌صورت رگبار باران به همراه رعد و برق و وزش باد در بیشتر نقاط به‌ویژه نیمه جنوبی استان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی گفت: با توجه به تشدید ناپایداری‌ها در روز یکشنبه، وزش تندباد لحظه‌ای بر روی دریا و در پی آن افزایش موقت ارتفاع موج دریا دور از انتظار نیست.

مساعدی با اشاره به اینکه از روز دوشنبه همزمان با خروج سامانه از استان، وزش باد شمال غربی شدت بیشتری می‌گیرد، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود از روز دوشنبه تا چهارشنبه به سبب وزش باد شدید، خلیج فارس مواج و طوفانی باشد.

[کد خبر:AJ20189]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب