آینه جم: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به افزایش ناگهانی سرعت باد در استان بوشهر، گفت: احتمال بارندگی پراکندهدر برخی نقاط استان بوشهر وجود دارد.

کراپ‌شده - هواشناسی

به گزارش «آینه جم»؛ پیام مساعدی  اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که جهت باد از امروز به جنوب شرقی تغییر می یابد که افزایش ناگهانی سرعت وزش این جریانات طی ساعاتی از عصر امروز تا عصر فردا پیش بینی می‌شود. 

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش نسبی ناپایداری‌های جوی، رشد ابر همراه با احتمال بارش خفیف و پراکنده در ارتفاعات استان دور از انتظار نیست.

مساعدی با اشاره به پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی استان بیان کرد: آسمان استان کمی تا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر خواهد بود و در ساعاتی از عصر امروز تا ظهر فردا آسمان نیمه ابری همراه با وزش باد و احتمال بارش پراکنده باران در ارتفاعات استان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جهت باد متغیر غالباً شمال شرقی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و  به طور لحظه ای در برخی ساعات تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی با اشاره به پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت دریایی استان، افزود: جهت باد متغیر غالباً شمال شرقی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و به طور لحظه‌ای در برخی ساعات تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: ارتفاع موج غالباً بین ۳۰ تا ۶۰  سانتی‌متر و در هنگام وزش باد لحظه‌ای تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی دمای ماکزیمم و مینیمم ۲۴ ساعت گذشته بوشهر را بین ۲۳ تا ۳۱ درجه سانتیگراد عنوان کرد و گفت: بندر دیر بین ۲۳ تا ۳۲، جم بین ۱۷ تا ۳۳، دیلم بین ۱۷ تا ۳۴، برازجان بین ۲۱ تا۳۷، گناوه بین ۲۰ تا ۳۲، خارگ بین ۲۳ تا ۳۲ و عسلویه بین ۱۹ و ۳۵ درجه بوده است.

[کد خبر:AJ18710]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب