به گزارش آینه جم ،  به مناسبت بزرگداشت روز پزشک با همت رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) و رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان، مراسمی با عنوان تجلیل از پزشکان شهرستان کنگان در رستوران بزرگ قائم برگزار شد.

این مراسم که با حضور مسئولین شهرستانی از جمله معاون سیاسی- فرماندار شهرستان، امام جمعه کنگان، بخشدار مرکزی، شورای اسلامی شهر کنگان و بنک و برخی از مسئولین شهرستانی برگزار شد، از پزشکان کنگان، بنک و سیراف تجلیل به عمل آمد.

در این نشست، دکتر حسن حیدری رییس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان ضمن تبریک به مناسبت روز پزشک و تشکر از این قشر وظیفه شناس و زحمتکش افزود: خوشبختانه به لطف این نظام مقدس، دولت تدبیر و امید و نگاه ویژه جناب آقای دکتر رئیسی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر و معاونین محترم و پرتلاش ایشان، شاهد توسعه همه جانبه بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان هستیم.

توسعه کنونی بیمارستان امام خمینی باید پایدار وهمه جانبه باشد و برای این مهم، همت مسئولین و تمام مردم منطقه می طلبد که در این راستا قدم بردارند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان و بیمارستان امام خمینی کنگان در ماندگاری پزشکان ۲۵ درصد نقش دارند و ۷۵ درصد باقی مانده را سایر عوامل از جمله اموزش و پرورش، شهرداری، فرمانداری، فرهنگ و ارشاد و… نقش ایفا می کنند.

 حیدری پیشنهاد داد: با ایجاد مکان تفریحی و رفاهی به اسم کوی پزشکان در ساحل برای جذب و ماندگاری پزشکان تلاش کنیم.

در ادامه محمد بازیاری نیز ضمن تبریک روز پزشک، پیام وزیر بهداشت و درمان را به همین مناسبت قرائت نمود:

متن پیام سید حسن هاشمی وزیر بهداشت و درمان به مناسبت روز پزشک بدین شرح است :

روز پزشک تنها روز یک گروه ، یک صنف ویک حرفه نیست ؛ روز پزشک ، روزی نمادین برای حفاظت از سلامت مردم است و ارج نهادن به خدمات آنها که برای حفظ این نعمت الهی تلاش  می کنند . آنها که زندگی ، دانش و تجربه های گرانقدر خویش را برای داشتن مردم وجامعه ای سالم تر به کار گرفته ومی گیرند .

اما باید پزشک بود تا فراز ونشیب وسختی های این راه طولانی وگاه صعب العبور را درک کرد. باید پزشک بود تا هرروز لحظات  مواجهه با بیماران بدحال ، دغدغه حیات وممات واسترس انتخاب راهی صحیح برای اهدای زندگی به یک انسان را با تمام وجود لمس کرد؛ به همین دلیل هر روز ، روز پزشک است.

دراین مسیر ، پزشک همچنین می آموزد که طبابت بدون اخلاق ، پوسته ای بی محتواست واخلاق درحرفه ما ، انجام عالمانه وعاشقانه اقدام تشخیصی ودرمانی است ، اقدامی که رنگ مودت ومهربانی داشته ودردی را التیام بخشد.

امید که قدردان وقدرشناس نعمت بزرگ طبابت باشیم وباور کنیم دعای دردمندان درحق مان مستجاب خواهد شد. 

حجت الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان نیز در این نشست صمیمی ضمن ادای احترام به مقام پزشک، اشاره ای نیز به توسعه بهداشت و درمان در بیمارستان امام خمینی و شبکه بهداشت شهرستان نمود و از مدیران این دو مجموعه و مرکز استان تشکر کرد.

حجت الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان نیز در این آیین ضمن تبریک روز پزشک به تمام پزشکان به خصوص فعالین این عرصه در شهرستان کنگان، اظهار داشت: پزشکان، جز قشر پر تلاش، مفید و موثر یک جامعه هستند.

وی با اشاره به این مطلب که یکی از اسماء خداوند طبیب است، افزود: این موضوع بیانگر اهمیت جایگاه پزشکان و طبیبان است.

امام جمعه کنگان با قدردانی از رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) و رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان و مسئولین استانی بهداشت و درمان، گفت: خوشبختانه با تلاش این عزیزان، شاهد توسعه و پیشرفت خوبی در زمینه بهداشت و درمان شهرستان هستیم و امید می رود این روند همچنان ادامه داشته باشد.

ابوذر حسین پور

حسن حیدری

IMG_0145 [640x480] IMG_0120 [640x480]

IMG_0166 [640x480] IMG_0163 [640x480] IMG_0152 [640x480] IMG_0158 [640x480] IMG_0091 [640x480] IMG_0097 [640x480] IMG_0104 [640x480] IMG_0058 [640x480]

IMG_0200 [640x480]

[کد خبر:AJ17838]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب