آینه جم: عضو کمیسیون انرژی و نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس  شورای اسلامی گفت: پروژه‌های آبرسانی شهرستان کنگان توسعه می‌یابد.

به گزارش آینه جم: سکینه الماسی بعدازظهر یکشنبه در نشست بررسی وضعیت آبرسانی در کنگان اظهار داشت: در سال جاری شاهد مشکلاتی در زمینه تامین آب در نقاط مختلف استان بوشهر هستیم که بخشی از این مشکلات نیز مربوط به جنوب استان است.

سکینه الماسی

وی از تلاش ویژه برای رفع مشکلات کم‌آبی و بی‌آبی در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: علی‌رغم ظرفیت‌های بسیار مهم بخش انرژی در استان بوشهر ولی مشکل آب در این منطقه را شاهد هستیم که باید طرح‌های آبرسانی توسعه یابد.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس از توسعه زیرساخت‌های آبرسانی در شهرستان کنگان خبر داد و افزود: امسال شاهد افزایش اعتبارات آبرسانی در این شهرستان خواهیم بود.

الماسی با اشاره به نقش بسیار مهم آبشیرین‌کن شهرستان کنگان در رفع کمبودهای منابع آبی، بیان کرد: سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در تاسیسات آب شیرین‌کن کنگان آمادگی خود را اعلام کرده است.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کنگان نیز در این نشست با اشاره به تلاش و برنامه‌ریزی صورت گرفته برای اجرای طرح‌های نوسازی و توسعه شبکه آبرسانی شهرستان کنگان بیان کرد: ۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح نیاز است.

مجید آقابزاز با اشاره به تولید روزانه ۱۳ هزار متر مکعب آب در طرح آب‌شیرین‌کن کنگان، اضافه کرد: با اتصال دو مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی شهر کنگان امکان افزایش ظرفیت آبشیرین‌کن کنگان فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اجرای خط انتقال ۵ کیلومتری دو مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی کنگان ۳۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، افزود: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و نوسازی شبکه آبرسانی کنگان به طول ۲۰ کیلومتر اختصاص یافته است.

[کد خبر:AJ17284]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب