آینه جم ، مسابقات مرحله نیمه نهایی هندبال جام رمضان کنگان با حضور 7 تیم در بندر کنگان برگزار شد که در پایان ، دو تیم  بزرگسالان پتروشیمی جم و امید کنگان به مرحله فینال راه پیدا کردند.

 در بازی حساس تیم هیئت هندبال جم و امید کنگان نکته ای که به شدت در این بازی به چشم امد قضاوت پراشتباه علی سطحانیان داور بازی بود که در حساس ترین دقیقه بازی با تایید گل خنده دار کمر هندبالیست های جمی را شکست و بازی را در ثانیه پایانی به تساوی و سپس بازی این دو تیم را به وقت اضافی کشاند.

جمی ها با توجه به خطای ثانیه پایانی که از سوی داور خط خطای خط اعلام شده بود اما داوری از کنگانی که مسئولیت داوری زمین را عهده دار بود و از صحنه، فاصله بیشتری داشت این خطا را رد کرد و گل را تایید که این در حالی است که داور زمین اجازه دخالت و رد کردن خطای داور خط را نداشت

 تیم جم پس از مشاهده ناحقی ها و ناداوری ها در بازی های دوره مقدماتی خود از سوی داوران و هییت هندبال کنگان و اعتراض نسبت خواستار تغییر چیدمان و داوران بازی خود بود اما نتیجه حاصل نشد و با توجه به وجود پنج داور در این دوره از مسابقات اما باز در دو بازی پی در پی و حساس خود شاهد قضاوت یک داور تکراری بود که نتیجه دو بازی را با وجود اختلاف تیم جم نسبت به حریف خود بازی را با ناحقی داور به تساوی کشاند این در حالی بود که پس از اتمام مرحله مقدماتی مسابقات کمیته انضباتی تصمیمی عجیب مبنی بر اضافه نمودن دو بازیکن از تیم های بازنده در تیم های صعود کرده بود که این تصمیمی کاملا به سود تیم هندبال کنگانی ها بود.

تیم هندبال جم که شاهد این ناحقی ها و ناداوری ها در بازی های خود بود از ادامه بازی در وقت اضافه خود در دیدار با امید کنگان انصراف داد و فینال را به تیم امید کنگان واگذار کرد و از ادامه حضور در مسابقات خودداری کرد.

در عمدی بودن این شیوه قضاوت در هیئت کنگان که هر کس ساز خود را می زند،شکی نیست اما یک سوال پیش می اید که اقای علی سطحانیان داور زمین که ریاست فعلی هییت هندبال کنگان را بر عهده دارد ایا با این اقدام ، هیات هندبال کنگان حق مهمان نوازی را ادا کرده است؟! این رد خطا به قدری خنده دار بود که تماشاگران محترم و منصف کنگانی ها و تیم های حاضر در سالن دچار تردید شد  و عنوان کرد چگونه با وجود خطای واضح رد خط کرد!!! اینجا بود که فریاد مظلومیت هندبالیست های جمی  در دل بندر به اسمان بلند شد.

تیم هندبال جم می توانست در کنگان برنده شود اما اشتباه ناشیانه داور در اعلام رد نظر داور خط به سود امید کنگان ، همه قضاوت کنندگان کنگانی ها را پنبه کرد.

[کد خبر:AJ16682]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # هندبال 1395-04-14 03:38
بابا ایقدر ناراحت نباشین ایشاللله جم در آینده نزدیک یکی از بهترین تیم های استان خواهد شد.با مربی کار بلدی که به هندبال جم اضافه شده خواهان هندبالی سرشار از بازی هندبال وهیجان خواهیم بود....البته اگه مسئولین از این مربی جوان استان فارسی حمایت کنند....ایشون شاهد کارنامه موفق در سطح کشور است....با تشکر.. به امید آینده پر برکت هندبال جم....
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # دوستدار هندبال 1395-04-14 13:26
با توجه به نحوه نگارش شما در متن فوق مشخص است که آگاهی شما از ورزش هندبال بسیار پایین است چون داوری در هندبال شرح وظایف جداگانه ای را برای دو داور حاضر در زمین مشخص نکرده است حال ممکن است بین داوران برای هماهنگی بیشتر تعاملاتی صورت پذیرد که بستگی به داوران دارد.نکته بعدی که نشان از ناپختگی شماست پر هیاهو کردن این موضوع است اگر چنین بود که شما می فرمایید هر چیزی قاعده و قانونی دارد اگر شما دم از قانون مداری و عدالت می زنید پس چرا خود به قانون تمکین نمیکنید و با برخورد زشت با داور زمین تیم را قبل از اتمام بازی به بیرون میکشید و بازی را به حاشیه می برید آیا این منش پهلوانی و اخلاق حرفه ای است؟در حالی که گماردن داوران بازی با هماهنگی خود هیات جم نیز انجام شده بوده.در ضمن تهمت زدن به یک شخص و یک جایگاه حقوقی با این اطلاعات ناقص فکر نمیکنم درست و بجا باشد و فکرمیکنم هندبال نوپای شهرستان خوب جم را با این برخوردهای نابخردانه به قهقرا میبرید و تعاملات ورزشی شهرستان را نابود می کنید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب