اسدالله آذین خواه

این موضوع البته تازگی ندارد و درجریان بازیهای جام جهانی قبل نیز به ناگاه شبکه های تلویزیونی وطنی بجای پخش پر طرفدارترین و مهیج ترین ورزش دنیا به پخش دوربین مخفی و فیلمهای کمدی دست چندم خارجی که برای هزارمین بار پیاپی تکرار می شد پرداخت.

این اقدام صدا وسیما در بی توجهی به علاقمندی مردم در شهرستانهای جنویی برای فروشندگان و نصاب های تجهیزات ماهوارهای خبر خوشحال کننده ای بود و شاهدسکه شدن بازار خود هستند.

این درحالی است که مسئولین  کشوری همیشه از واژه تهاجم فرهنگی به عنوان مسئله مهم و اساسی کشور سخن می رانند اما در عمل کمتر شاهد اقدامی اساسی و منطقی در برابر این واژه پرکاربرد هستیم.

آنچه مشخص است شهرهای مرزی کشور و مناطق کمتر توسعه یافته به دلیل اهمال صدا و سیما در پوشش آنتن دیجیتال و بی توجهی به سلایق مردم به خصوص در ایام پخش بزرگترین رویدادهای ورزشی دنیا بیشتر به سمت تجهیزات ماهواره ای سوق پیدا می کنند و صدا و سیمایی که باید در خط مقدم فرهنگ کشور باشد خود در نقطه مقابل قرار گرفته است.

از مسئولین و متولیان امر انتظار می رودبا توجه به فصل تابستان که فصل فراغت جوانان ونوجوانان است نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشند.

*** آوای جم

[کد خبر:AJ16634]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب