آینه جم، بعد از مطالب اخیر سایت های خبری و شبکه های اجتماعی پیرامون اظهارات شیخ هاشم پروند رئیس اداره تبلیغات جم، بیانیه ای صادر کرد متن بیانیه بدین شرح است:

به نام خالق پیدا و پنهان؛ که پیدا و نهان داند به یکسان
در این روزها و شبهای ارزشمند تمامی ما مسلمانان، خداوند بزرگ را با احساسی خدایی به بندگی نشستیم. "شَهرُ رَمَضَانَ الَّذِیَ اُنزِلَ فِیهِ القُرآنُ..." و چقدر نیکوست که پیام رمضان را با تفکری عمیق تر در قرآن کریم به نیک پنداری و صداقت در رفتارمان پی بگیریم.

مردم بزرگوار و ولایت مدار شهرستان جم؛ اینجانب که البته همیشه برادر کوچکی برای شما بودم بدنبال تکالیف و رسالتی که داشته ام و به آن متعهد بوده و هستم همواره پیروی از دستورات ولی امر مسلمین و تقویت داشته های انقلاب را بعنوان یک باور دینی واسلامی خود، با حضور دائمی در میان مردم و مسولین بعنوان یک رسالتی همیشگی در اندیشه داشته و خواهم داشت. آنچه مایه تاسف شده است اقدام رسانه ای است که اخیرا در فضای مجازی توسط برخی از افراد بر من روا شده است و اینجانب را به خاطر تنها یک جمله ای ناقص و بیني بین الله بدون هیچ منظوری حامی جریان فتنه دانسته اند با توجه به این که شاید بنده اولین کسی بودم که در سال 88 در مسجد خاتم علیه این جریان سخنرانی کردم که در این خصوص نیاز میبینم جهت تنویر افکار عمومی به مواردی چند بپردازم.

اول: آنچه از عقبه فکری و عملکرد من در انظار عمومی موجود است. البته مدعی این نیستم که هیچگونه خدشه و یا کم کاری نداشته ام و نبوده ولی همه می دانند که در خدمت نظام و ولایت بودم و به آن افتخار میکنم بنده همیشه خود را سرباز کوچکی برای ولایت می دانستم که این جزء اصول اعتقادی ما شیعیان است که ولایت فقیه ادامه دهنده راه امامت و معصومین علیهم السلام می باشد. با این توصیف، درآوردن یک نکته ابهام انگیز آن هم در فضای مجازی برای تاختن بر یک برادر هم دینی در ماه مبارک رمضان چه سودی می تواند برای آرامشی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری است داشته باشد.

دوم: اینجانب همیشه خود را مدیون نظام، شهدا، امام شهدا،مقام معظم رهبری و آحاد مردم بلاخص مردم ولایتمدار شهرستان جم دانسته و هرگز خود را بدون نقض و بری از هرگونه خطا نمیبینم و چنانچه سوء تفاهمی پیش آمده است عذرخواهی میکنم. از طرفی با همه نامهربانی هایی که در برهه هایی از زمان و به خصوص موضوع اخیر بر من رفته است به خاطر این ماه مبارک و لذت بخشش و تکریم مخالف، آنها را هدیه الهی میدانم و تجربه گرانسنگی دیگر که باید از آن نیز عبورکرد. در این مجال از فرصت استفاده میکنم و هرگونه یادداشت، تصویر ساختگی و اظهار نظر انجام گرفته در فضای مجازی و رسانه ای در مورد خودم که به دنبال اتفاقات پیش آمده درج شده است را تکذیب می نمایم

سوم: خداوند، موجودات بی شماری را در جهان آفریده است که بیهوده و بی هدف آفریده و رها نشده اند، بلکه همه آنها به سوی مقصد و کمالی که خدا بر ایشان معین فرموده است، در حرکت و تکاپو هستند. در قرآن کریم به این موضوع اینگونه اشاره شده است: «ما آسمان و زمین و آنچه را میان آنهاست، بیهوده نیافریدیم». بله عزیزان ما بیهوده آفریده نشدیم اما نمیدانم چرا خود گاهی به بیهوده کاری مشغول می شویم. در حالی که اشرف مخلوقات هستیم، بی اساس و دانش کافی به یکدیگر اهانت روا می داریم و از فرصت خدمت در این دنیای زودگذر به دنبال فرصت طلبی هستیم در حالی که خداوند برای ما انسانها، کمال قرب و منزلت قائل بوده است. ما مسلمانان همان قدر که به آبروی نظام مان فکر میکنیم باید به آبروی برادر دینی خود نیز فکر کنیم. هر مسلمان، هویتی ملی و حقوقی دارد که با آن هویت، حق حیات اجتماعی میابد و جان و مال و ناموس و آبرویش در محدوده حکومت اسلامی محترم است. پس باید خیلی مواظب بود که به راحتی زمینه بی آبرویی همدیگر را فراهم نکنیم. از نهاد های انقلابی، ارزشی و امنیتی نظام که واقعا می بایست به حضورشان افتخار کرد نیز انتظار می رود در مسیر مسؤلیت شناسی خود همواره دستورات حضرت علی علیه السلام را ملاک عمل قرار دهند که هرگز سکوت در برابر ستم های رفته بر مردم را جایز نمیدانست و در این میان، تفاوتی در مسلمان و غیرمسلمان بودن انسان ها نمیگذاشت و این، نشان دهنده اوج مسئولیت انسان مسلمان، در برابر هم نوعانش است. من الله توفیق و السلام عليكم ورحمة الله وبركاته/هاشم پروند
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ برابر با هشتم رمضان ۱۴۳۷

[کد خبر:AJ16273]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+2 # محمدمهدی 1395-03-25 19:55
شیخ به توجیه افکار عمومی در جهت تغییر نگرش مردم نسبت به خودش پرداخته تا تغییر در خودش.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # سید 1395-03-25 20:01
جناب پروند این اقدام رسانه ای مایه تاسف نیست ، بلکه وابستگی شدید شما مایه تاسف است که نمیتوانید از این جریان دل بکنید بر خلاف فرمایش شما وابستگی شما از دیرباز به این فتنه گران کاملا مشهود بوده است و با این گل واژه ها نه افکار و نه افعال شما تطهیر نمیشود.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # محمدN8 1395-03-26 01:42
آنچه را باید گفت مسکوت گذاشته اید!
به جای اینکه دقیقاً به اصل ماجرا بپردازید به دفاع و تبرئه خود اکتفا نموده اید.شفاف بگویید که سخن شما چه بوده است؟
آیابا صراحت و به طور کامل تکذیب می کنید؟
بالاخره حمایت از فتنه گر معروف و جمله ( تفکر و اندیشه ک زنده است و روزی سونامی خواهد کرد) از شماست یا خیر ؟
نوشته شما ابهام دارد! سهل انگاری خود جبران کنید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # سیاوش 1395-03-26 10:11
از همان اول هم مشخص بود که تو اصلاح طلب نیستی ولی اصولگرایان بدانند که تو به اسم ما اصلاح طلب ها در پی تخریب اصلاح طلبان هستی ، آخه کروبی دارای هیچ تفکر و توانمندی نمی باشد که بخواهد ایجاد سونامی که هیچ حتی بتواند کوچکترین گرد و خاکی بکند.
.................................................................................
پاسخ سردبیر: درج دیدگاه ، لزوما به منزله تایید سایت آینه جم نیست.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # جابر 1395-03-26 11:01
بینی و بین الله تکذیب می کنید ؟
این اندازه دم از ولایت زدید در حالی که از فتنه گر حمایت کردید چگونه باور کنیم شیخ جان ....
چرا کاری می کنید که بعد بخواهید تکذیب کنید و تکذیب شما شاید کذب باشد الله اعلم
.................................................................................
پاسخ سردبیر: درج دیدگاه ، لزوما به منزله تایید سایت آینه جم نیست.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # فریاد کویر 1395-03-29 18:26
دوست عزیز امروز به تعبیر و سخن رهبر عزیمان دوران فتنه است و بر اساس کلام مولای متقیان حضرت علی (ع) در خصوص زندگی کردن در دوران فتنه چنین می فرمایند : كن في الفتنه كابن اللبون لا ظهر فيركب،ولاضرع فيحلب
در زمان فتنه و تبهكاري مانند بچه شتر باش كه نه پشت دارد برآن سوار شوند(توانايي سواري دادن ندارد)ونه پستاني كه از آن شير بدوشند.
در حقیقت امام علي (ع)با تشبيه انسان مومن به بچه شتر نر در هنگام فتنه ها در صدد بيان اين نكته است كه هر مومن هوشيار نيز بايد در هنگامه فتنه در ميان مردم باشد و زندگي عادي خود را بگذراند ولي نبايد خود را وسيله فتنه گران قرار دهد و در جهت منافع آنان گام بردارد.

یکی از نکته‌های مهمی که امام(ع) درباره فتنه‌ها عنوان می‌کند، این است که فتنه‌ها، میدانی برای تاخت و تاز جاهلان عالم‌نما می‌شوند. «عاد فی اغباش الفتنة؛ او در تاریکی‌هاى فتنه‌ها به پیش مى‌دود»

در فتنه چنان باش كه بارت ننهند
وز دست و زبانت استعانت نبرند

زين آتش تند در حذر باش و بهوش
تا مدعيان رند جانت نخرند

اگر امروز تمامی مسئولین کشور مطیع دستورات و فرامین رهبران دینی و همچنین رهبر امروز مان بودند هیچگاه این اتفاقات ناگوار برای جامعه اسلامی و مردم مومن این جامعه اتفاق نمی افتد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب