آينه جم؛  - در حالی‌که ایام فاطمیه فرا رسیده است، برخی از ستادهای تبلیغاتی کاندیداها به این ایام بی‌توجهی کرده و برخی حرمت‌ها را نگه نمی‌دارند.

 سعید رضایی: رقابت انتخاباتی گاهی کار را به جایی می‌رساند که افراد از هیچ تلاشی برای کسب رای بیشتر فروگذار نمی‌کنند و از هر ترفندی برای جلب نظر مردم و کشاندن آنها به ستادهای تبلیغاتی استفاده می‌کنند.

این روزها در هر کوچه و محله‌ای شاهد برپایی ستادهای تبلیغاتی کاندیداها هستیم که سر و صدای این ستادها خیلی بیشتر از افرادی است که در این ستادها حضور دارند؛ صدای بلندگو تا ۲۰ کوچه آن‌طرف‌تر هم می‌رود ولی کلا به اندازه تعداد انگشتان دست در این ستادها کسی نیست.

به ایام فاطمیه وارد شده‌ایم؛ ایامی که بین تمام عاشقان اهل بیت از حرمت بسیار بالایی برخوردار است و هر ساله در این ایام شاهد سیاهپوشی شهرها و روستاها و برگزاری مراسم عزاداری بوده ایم.

امسال نیز عاشقان اهل بیت(ع) مراسم مختلفی را در این ایام برگزار کرده‌اند؛ همزمانی این ایام با زمان تبلیغات انتخاباتی کاندیداها باعث شده تا شاهد پخش مداحی و عزاداری در برخی از ستادهای تبلیغاتی باشیم ولی در کنار آن، برخی از ستادها حرمت این ایام را نگه نداشته‌اند.

در تعدادی از ستادهای تبلیغاتی موسیقی با صدای بلند پخش می شود و این موسیقی نوعی بی‌حرمتی به این ایام محسوب می شود.

برخی از افرادی که در سودای راهیابی به مجلس شورای اسلامی هستند و می خواهنند در مجلس بر اساس قانون و موازین اسلامی اقدام به قانون‌گذاری کنند، در ستادهای خود در شب شهادت حضرت زهرا(س) اقدام به پخش موسیقی می‌کنند.

این بی‌حرمتی‌ها نشانه خوبی نیست؛ موضوعی که التزام این کاندیداها به اسلام را زیر سوال می‌برد و نشان می‌دهد که این افراد شایستگی حضور در مجلس شورای اسلامی را ندارند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) برای همه نسل‌ها یک الگو محسوب می‌شود و نزد پیامبر نیز دارای جایگاه ویژه‌ای بود.

نوشاد نوشادی به تبلیغات انتخاباتی اشاره کرد و ادامه داد: تقارن تبلیغات کاندیدای انتخابات با ایام فاطمیه اول باید مورد توجه ستادهای تبلیغاتی و کاندیداها برای اجرای برنامه‌های تبلیغاتی باشد.

وی با تاکید بر لزوم حفظ حرمت ایام فاطمیه در برنامه‌های تبلیغاتی، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از ستادهای تبلیغاتی حرمت این ایام را نگه نداشته‌اند و شاهد پخش موسیقی در ستادهای تبلیغاتی هستیم.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر با تاکید بر لزوم پرهیز از برنامه‌های شادی و پخش آهنگ های نامتعارف در این ایام، تصریح کرد: ستادهای تبلیغاتی نباید با چنین اقداماتی فضای غم و اندوه مردم در ایام فاطمیه را بر هم بزنند.

[کد خبر:AJ13331]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب