آینه جم:رئیس اداره محیط‌ زیست شهرستان دشتی گفت: طبق شواهد وجود گربه‌سانان از نوع پلنگ در منطقه شکار ممنوع کوه مند گزارش‌ شده است.

به گزارش آینه جم ،مصطفی رشیدی  گفت: مأمورین یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان دشتی، در سه مأموریت جداگانه در منطقه شکار ممنوع کوه مند، منطقه دشت پلنگ و تنگ گزی موفق به دستگیری سه نفر شکارچی متخلف شکار و صید به همراه کشف و ضبط سه قبضه اسلحه غیرمجاز شدند.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان دشتی افزود: سه قبضه اسلحه غیرمجاز از نوع یک قبضه کلاشینکف، ساچمه‌زنی دولول و یک قبضه اسلحه ساچمه‌زنی تک‌لول به همراه ادوات شکار و صید از متخلفین کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون مأمورین حفاظت محیط‌زیست دشتی موفق به دستگیری 38 نفر متخلف شکار و صید، کشف و ضبط 12 اسلحه شدند.

رشیدی یادآور شد: از 12 اسلحه کشف‌شده تعداد پنج قبضه آن غیرمجاز و تعداد 7 اسلحه دارای مجاز بودند.

وی اضافه کرد: از این شکارچیان متخلف 93 قطعه پرنده از نوع کبگ، تیو و پرندگان شکاری به همراه یک رأس میش وحشی و یک بهله سارگپه کشف شد.

رشیدی خاطرنشان کرد: اداره محیط‌زیست شهرستان دشتی در راستای حفاظت بهینه از مناطق شهرستان اقدام به نصب پنج دوربین تله‌ای در منطقه شکارممنوع کوه مند و بیرمی کرده است.

وی بابیان اینکه تاکنون سه گربه وحشی در منطقه شکارممنوع دشتی رصد شده است ادامه داد: این اقدام در راستای حفاظت از گونه گربه‌سانان صورت گرفته و در این راستا موفق شدیم تعداد زیادی از حیوانات شکاری به‌خصوص از نوع گربه‌سانان را در منطقه شکارممنوع کوه مند رصد کنیم.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان دشتی گفت: طبق شواهد موجود، وجود گربه‌سانان از نوع پلنگ در منطقه ممنوع کوه مند گزارش‌شده است با توجه به نصب دوره‌های تله‌ای هنوز موفق به رصد این‌گونه حیوانی نشده‌ایم.

منبع: فارس
[کد خبر:AJ12882]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب