آينه جم: همسر باستان شناس شهیر انگلیسی در سیراف به دیدن اثار و پژوهش های باستان شناسی همسرش آمد.

به گزارش « آينه جم» به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر؛ الیزابت هاوس همسر وایت هاوس از کلیه پژوهش های باستان شناسی همسرش از منطقه سیراف دیدن کرد.

در این سفرکه به منظور ایرانگردی انجام شده بود الیزابت هاوس به همراه خواهر و دوست و راهنمای ایرانی خود به منطقه سیراف وارد شدند و از آثار مکشوفه منطقه از جمله مسجد و خانه اعیانی سیراف دیدن کردند.

اصغرهوشنگی نماینده اداره کل میراث فرهنگی در سیراف گفت: خانم وایت هاوس پس از دیدن اثار حفاری شده در منطقه سیراف توسط همسرش بسیار تحت تاثیر تاریخ ایران و اثار تاریخی آن قرار گرفت و از سفر خود ابراز خوشحالی و خرسندی کرد.

وی ادامه داد: در سال های گذشته متاسفانه ساخت و سازهایی بدون هماهنگی با اداره کل میراث فرهنگی بر روی برخی از آثار شهرستان کنگان انجام می شد که نیاز به یک حرکت قانونی برای منع این کار بود.

هوشنگی گفت: برای اولین بار در استان بوشهر دستور قضایی ار دادسرای شهرستان کنگان در خصوص آثار باستانی سیراف گرفته شد که هر گونه خاکبرداری، تسطیح و ساخت و ساز بدون مجوز اداره کل میراث فرهنگی ممنوع می باشد و پیگرد قانونی دارد که امیدواریم با اجرای این مهم، از دست اندازی به حریم سیراف جلوگیری شود.

[کد خبر:AJ10056]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب