701179.jpg

آینه جم:لزوم توجه به کار فرهنگی در دانشگاه‌ها و حمایت از بیماران کلیوی شهرستان جم از موضوعات مهم مطرح شده در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های استان بوشهر است.

به گزارش آینه جم:، حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با اشاره به تاکیدات دین اسلام مبنی بر تعلیم و تربیت اسلامی فرزندان اظهار داشت: انتخاب همسر مناسب برای فرزندان هم از دیگر وظایف و مسئولیت‌های والدین است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع دانشگاهیان، اضافه کرد: مقام معظم رهبری در مجموع از دانشگاه‌ها راضی هستند و اعتقاد عمیقی به دانشگاه دارند.

امام جمعه عسلویه با اشاره به اینکه رهبری سرعت پیشرفت علمی را ناکافی دانستند، افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، بعضی از افراد در دانشگاه می‌گویند این پیشرفت‌های علمی دروغ است که این یا از سر نا آگاهی است یا از روی غرض است.

وی به منویات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقامتی اشاره کرد و ادامه داد: در اجرای اقتصاد مقاومتی آن چیزی که باید اتفاق بیافتد حاصل نشده است و مسئولین دولتی تازه دارند گزارش شروع کار می‌دهند.

هاشمی‌نژاد تصریح کرد: حیف است برای دولتی در نظام اسلامی که موضوعی حیاتی و مهم مثل اقتصاد مقاومتی را با این دید انجام دهد؛ باید آستین بالا بزنیم و باید وارد میدان عمل شویم.

وی با اشاره به اینکه برخی کار فرهنگی را با کنسرت و اردوی مختلط اشتباه گرفته‌اند، بیان کرد: کار فرهنگی این است که جوان را مومن و انقلابی بار بیاوریم. می‌گویند دانشجو باید شاد باشد، کسی مخالف شادی نیست، شاد بودن برای هر محیطی خوب است ولی باید فکری به حال دانشگاه کنیم.

امام جمعه عسلویه با اشاره به ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی، ادامه داد: این روز مصادف با درگذشت علامه طباطبایی است؛ ایشان خصوصیات عجیبی داشتند؛ با معنویت پیش می‌رفتند و شب‌ها کم می‌خوابیدند و زیاد نماز می‌خواندند و دائم در حال ذکر بودند و یقینا با امام معصوم ارتباط داشتند.

وی ادامه داد: از مهندس یوسفی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خاطر حضور در برنامه‌های مختلف و کمک و همکاری که ایشان با دفتر امام جمعه و ستاد نماز جمعه دارند تشکر می‌کنم.

بیماران کلیوی جم حمایت شوند

امام جمعه جم نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه جم بر لزوم توجه به نیازها و مشکلات بیماران کلیوی در این شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت: تاکنون اقدامات خوبی برای کمک به بیماران کلیوی صورت گرفته است ولی ابید شاهد افزایش این کمک‌ها باشیم.

حجت‌الاسلام محمد گنجی اضافه کرد: بیماران کلیوی شهرستان جم با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند و این موضوع باعث افزایش آلام آنها شده است که مسئولان باید بیماران کلیوی شهرستان را دریابند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه، بیان کرد: اگر یک ملت با کتاب و مطالعه مأنوس نباشد، این موضوع باعث زیان هایی به جامعه می‌شود و باید تلاش شود که جوانان به سمت کتاب هدایت شوند.

امام جمعه جم خاطرنشان کرد: طی هفته جاری شاهد بارش‌های بسیار خوبی در سطح شهرستان جم بودیم؛ این بارش‌ها موجب خوشحالی مردم از رحمت الهی شد ولی حیف است که این آب‌ها به هدر رود و باید زمینه مهار آن فراهم شود تا شاهد تقویت سفره‌های زیرزمینی باشیم.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جامعه دانشگاهی، افزود: از مهمترین موضوعات که رهبری در این دیدار بر آن تاکید داشتند، بر ارزش‌ها و شناخت دشمن و داشتن بصیرت بود.

گنجی، آمریکا چهار رویکرد اساسی برای مواجهه با ملت ایران دارد که می‌توان به مجذوب‌سازی با کمک عناصر خودفروخته داخلی اشاره کرد.

وی قرار دادن کشور در تنگناهای اقتصادی را به عنوان راهکار دیگر کشور آمریکا دانست و گفت: تحریک قومیت‌ها و شورش‌ها و فتنه‌های داخلی و استخدام و به‌کارگیری عناصر و نفوذ در کشور را می‌توانیم به عنوان دیگر رویکردها عنوان کنیم.

تلاش دشمن برای منزوی کردن نیروهای دلسوز انقلاب

امام جمعه موقت بندر دیر نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر اظهار داشت: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) نقش بسیار مهمی در ترویج وقایع عاشورا داشتند و با کار تبلیغی و فرهنگی این مهم را انجام دادند.

حجت الاسلام ابراهیم بحرانی با اشاره به مقابله دشمنان با کشورهای اسلامی، افزود: تفکر جاهلیت مدرن به پرچم‌داری آمریکا و استکبار جهانی از همه توان و ظرفیت‌ها برای مبارزه و مقابله با تفکر ایران اسلامی استفاده می‌کند.

وی ابزار فرهنگی تبلیغی را به عنوان مهمترین ابزار دشمن برای مقابله با باورها و تفکر اسلامی جوانان و نوجوانان دانست و گفت: باید کارهای زینبی را برای مقابله با این تفکرات دشمنان داشته باشیم.

امام جمعه موقت بندر دیر با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه و جدایی در داخل کشور، بیان کرد: منزوی کردن نیروهای دلسوز انقلاب به عنوان یکی ازبرنامه‌های اصلی دشمنان در دستور کار است.

[کد خبر:AJ9777]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب