مهمترین اخبار هفته وشنیده های هفتگی شهرستان؛ پایان هر هفته در پایگاه خبری تحلیلی آینه جم

آینه جم؛ مهمترین اخبار و شنیده های هفتگی شهرستان جم به روایت آینه جم:
**بالاخره بعد از گذشت بیش از یک سال عمر دولت تدبیر و امید؛ اولین بخشدار دولت تدبیر و امید بخش ریز شهرستان جم منصوب شد در آیینی با حضور مسئولان شهرستان و بخش ریز و جمعی از شوراهای این بخش، ناصر ابراهیمی به عنوان بخشدار جدید ریز معرفی شد ابراهیمی کارشناس ارشد اقتصاد و از فرهنگیان استان بوشهر می باشد.
**تغییرات مدیران در شهرستان به ادارات خدماتی نیز رسید حسین آیین دار رئیس آبفای جم تودیع شد و امیر روان شاد به عنوان رئیس جدید اداره آب وفاضلاب شهری شهرستان جم فعالیت خود شروع کرد.
**حضور  رئیسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در شهرستان جم و بازدید از بیمارستان توحید، شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم، مرکز بهداشتی ودرمانی بخش ریز و همچنین حضور در جلسه شورای اداری شهرستان جم خبر مهم دیگر بود که این هفته روی خروجی سایت های خبری رفت. رئیسی در این سفر وعده های خوبی همه داد امیدواریم با توجه به نگاه ویژه دولت تدبیر وامید به امر بهداشت وسلامت شاهد تحقق این وعده ها در آینده نزدیک باشیم.
**فرماندار جم در نشست با مسئولان بخش ریز اظهار داشت: عملیات اجرایی جاده مرگ (راه جم به ریز ) از سال آینده آغاز می شود؛ این جاده پیر، در عزادار کردن مردم در سال های اخیر نقش بسزایی داشته است!
**شنیده شده است دانشگاه آزاد اسلامی واحد جم در آینده نزدیک اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد می کند دکتر محمدکارگر رئیس این واحد دانشگاهی نیز تلاش های گسترده ای برای احداث این دانشگاه آغاز کرده است.
**یکی از کاندیدهای احتمالی انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه جنوب استان بوشهر فعالیت و رایزنیهای خود برای حضور فعال در انتخابات آتی مجلس آغاز کرده است این نامزد انتخاباتی هفته اخیر یادداشتی نیز روی خروجی برخی سایت های خبری گذاشت.
**حضور حجت الاسلام راشد یزدی در شهرستان جم و سخنرانی وی در بهارستان ویادواره شهدا با استقبال گسترده مردم مواجه شد امید می رود مسئولان فرهنگی شهرستان و شرکت های نفتی از این پتانسیل ها که اقبال عمومی در پی دارد بیشتر استفاده کنند.
**بعد از تلاش های فراوان و با تاخیر چندساله، احداث مرکز بهداشتی ودرمانی بهارستان جم در ماه آینده از سر گرفته می شود.
**حدود نیمی از اصحاب رسانه ای شهرستان جم جوانان بهارستان جم می باشد نکته جالب اشتراک این فعالان رسانه ای ، تلاش برای شهرشدن این کلان روستای استان بوشهر می باشد و در بعد رسانه ای هم تلاش هایی داشته اند اما به دلیل عدم ورود دولت دکتر روحانی در ارتقا روستاها به شهر در دستور کارقرار نمی گیرد دولت تلاش دارد لایحه جامع ارتقا تقسمیات کشوری برای تغییراتی به مجلس ارائه کندو طبق مصوبه دولت فعلا ارتقا روستاها به شهر در دستور کار دولت نیست. لازم به ذکر است نماینده جنوب استان هم در هفته های اخیر با گلایه از تاخیر دولت در ارائه لایحه جامع تقسیمات کشوری، در تذکر صحن علنی مجلس خواستار ارتقا این روستا به شهر شده است.
** مسئولان شهرستان جم هفته های اخیر با همراهی نماینده مردم شهرستان در مجلس، تلاش های قابل تقدیری در مرکز کشور برای حل برخی مشکلات و پروژه های شهرستان جم داشته اند قطعا این تلاش ها در مرکز کشور نوید خبرهای خوب برای شهرستان خواهد داشت.
**منطقه عملیاتی نار وکنگان با وجود فعالیت در شهرستان جم، از دادن عوارض آلایندگی خودداری می کند و در رسانه های شهرستان به عنوان پیر گریزپای آلایندگی شهرستان لقب گرفته است امید می رود مسئولان استان و همچنین نماینده مردم در مجلس در این زمینه ورود جدی داشته باشند تا حداقل بخشی از عوارض که گفته می شود به مرکز استان همسایه تقدیم می شود به شهرستان جم تخصیص داده شود.
**برخی از شهروندان جمی از قرار گرفتن در نوبت های دو الی سه ماهه برای گرفتن انشعاب آب گلایه کردند انتظار می رود اداره آبفا و آبفار شهرستان تلاش های بیشتری برای جلب رضایت ارباب رجوع انجام دهند.
**بعد از بازتاب وسیع گزارش عدم ایمنی برخی راه های مواصلاتی بخش ریز در رسانه های مجازی، شنیده می شود معاون وزیر راه وشهرسازی در آینده نزدیک از راه های منطقه بازدید خواهد داشت.حجت الاسلام احمدی نماینده مردم در مجلس نیز در تذکر کتبی به وزیر راه وشهرسازی خواستار ورود جدی وزارتخانه مذکور به بحث راه های شهرستان جم شد.
**سیدامیرحسین سجادی نوجوان شایسته جمی با پشتکار و تلاش موفق شد زبان ایتالیایی مسلط شود.
**در هفته اخیر؛ خبر مربوط به مدرسه روستای دوتوسو شهرستان جم( مدرسه خانوادگی در شهرستان جم! ) بازتاب گسترده ای در محافل رسانه ای داشت .
**فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان جم در سال جاری در مباحث امنیتی و کشفیات تلاش های قابل تقدیر داشته است و امنیت بسیار خوب شهرستان مرهون تلاش های آنان می باشد؛ پایگاه خبری آینه جم شایسته می داند از تلاش های سرهنگ گراوند فرمانده نیروی انتظامی جم و همکاران وی تشکر نماید.

نویسنده: ابراهیم قیصری
کاربران محترم، می توانند شنیده های هفتگی جهت انعکاس؛ در قسمت نطرات پایگاه خبری تحلیلی آینه جم درج نمایند.

 

[کد خبر:AJ2554]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب