آینه جم،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خبر داد، بررسی وضعیت هدررفت آب در بوشهر و توکیو

به گزارش آینه جم؛محسن درفشان گفت: با  از بررسی وضعیت هدررفت آب شرب دو شهر توکیو ژاپن و بوشهر با حضور مدیر آب و فاضلاب شهری توکیو خبر داد و اظهار داشت: در این نشست مدیر آب و فاضلاب شهری توکیو اعلام کرد در شهر توکیو پس از جنگ جهانی دوم در یک فاصله زمانی 65 ساله درصد هدررفت آب از شبکه توزیع از 80 درصد به 3.7 کاهش یافت.

درفشان اضافه کرد: استفاده از لوله‌های مرغوب، نظارت کیفی، جمع آوری انشعاب غیرمجاز و آموزش نیروهای انسانی شرکت باعث این موفقیت شده است.

وی گفت: در این نشست پس از تبادل‌نظرهای لازم مقرر شد استان بوشهر از تجربیات آن‌ها استفاده لازم را ببرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر وضعیت هدر رفت آب در کشور را 25 درصد اعلام کرد و افزود: این رقم در استان بوشهر حدود پنج سال 30 درصد است که موضوع کاهش هدر رفت آب در شبکه‌های توزیع به صورت جدی در دستور کار شرکت مهندسی قرار گرفته است.

وی همچنین با بیان اینکه مطالعات طرح جامع شبکه‌های توزیع آب بوشهر و برازجان به اتمام رسیده است، گفت: این طرح مورد تصویب شرکت مهندسی آبفای کشور قرار گرفته است که قرار است اعتبار مورد نیاز بازسازی و توسعه شبکه اختصاص یابد.

درفشان در گفت و گو با فارس افزود: استان بوشهر در هدر رفت آب جز 10 استان کشور است که مورد توجه جدی مسئولان وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب برای کاهش این میزان هدررفت قرار دارد.

وی تاکید کرد: قرار است با تشکیل جلسات مداوم و تامین اعتبارات کافی، وزارت نیرو نسبت به اجرای طرح‌های نوسازی شبکه توزیع در استان بوشهر اقدام کند.

[کد خبر:AJ2430]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب