دانشکده فنی مهندسی جم و دانشگاه آزاد جم در آینده ای نزدیک از جم خواهند رفت.

به گزارش آینه جم به نقل از  آوای جم؛دانشکده فنی مهندسی جم وابسته به دانشگاه خلیج فارس بوشهر در صورت عدم تحقق تعهدات مسئولین شهرستان به جایی دیگر منتقل خواهد شد.

درحالی که ساخت ساختمان دانشکده فنی مهندسی جم از مصوبات سفرهای استانی دولت دهم بود اما متاسفانه مصطفی سالاری استاندار بوشهر در سخنان خود در جم گفت،این پروژه در اولویت دهم قرار دارد و فعلاً برنامه ای برای آن نداریم.

این سخن و عدم پیگیری این موضوع از طرف مسئولین ارشد شهرستان جم دستاویزی برای برخی فرصت طلبان فراهم نموده تا پروژه جابجایی این دانشکده را کلید بزنند.

در این میان عبدالله نادری فرماندار جم نیز که ارتباط مناسبی با مهندس احمدی مدیر سابق دانشکده نداشت و عدم تعامل وی را دلیل آن می دانست،پس از تغییر او نیز نگاهش به دانشکده فنی مهندسی تغییر نکرد و در اولین جلسه ای که مهندس باقری مدیر جدید دانشکده در فرمانداری،حضور یافت نیز حاضر به معرفی وی به حضار نشد.

در همین حال اما شنیده ها حاکی ست بزرگان شهرستان کنگان،به سختی در تلاشند تا ترتیب انتقال دانشکده فنی مهندسی جم به شهر کنگان را داده و از منافع بی شمار آن بهره مند گردند.

از طرف دیگر شنیده می شود دکتر مصلح رئیس دانشگاه خلیج فارس و معاون آموزشی وی که هر دو اهل شهرستان دشتی هستند،ممکن است با حذف دانشکده فنی مهندسی جم به آرزوی خود که همانا ایجاد دانشکده ادبیات در خورموج است دست یابند.

عدم حضور دکتر مصلح در جم برای معرفی رئیس جدید دانشکده و انجام معارفه وی در بوشهر نیز می تواند حامل پیامی اینچنینی باشد.

شایان توجه است که شرکت پتروشیمی نیز در تلاش است که دانشکده را از شهرک پردیس منتقل نماید.

اما در آنسوی نیز، دانشگاه آزاد جم که از قضا و در ظاهر ارتباط مناسبی بین رئیس دانشگاه و فرماندار جم وجود دارد و حتی یکی از اساتید آن دانشگاه نیز بعنوان مشاور فرماندار در امور بانوان نیز منصوب شذه است در وضعیت مناسبی نیست.

این دانشگاه نیز علیرغم اینکه دانشگاهی دولتی نیست و می بایست هزینه های ساخت و ساز خود را از محل منابع داخلی فراهم نماید اما در اختیار گذاشتن زمین در تعهد مسئولین شهرستان بوده است.

مسئله آنجا مهم می شود که در سفر اخیر دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور به بوشهر،وی اعلام نمود تعدادی از دانشگاههای استان ممکن است جمع شوند و یکی از الویت های جمع شدن برخی دانشگاهها،آنهایی است که از امکانات و ساختمان مناسب برخوردار نیستند.

با توجه به موارد فوق به نظر می رسد در صورت عدم توجه مسئولین شهرستان به جایگاه رفیع دانشگاه درشهرستان جم،بزودی این دو دانشگاه از جم خواهند رفت و دود آن بدون شک در چشم همه خواهد رفت.

وقت آن رسیده که عبدالله نادری فرماندار جم در کنار پیشبرد پروژه های عمرانی، دست از لجبازی با مجموعه دانشکده فنی مهندسی جم برداشته و تلاشی مضاعف برای ساخت ساختمان دانشکده در جم نماید.

از طرف دیگر نیاز است ارتباط با دانشگاه آزاد نیز از جلسات گفت و شنودهای روشنفکرانه خارج شده و فکری عاجل به حال زمین این دانشگاه شود.

گفتنی است دانشکده فنی مهندسی جم در حال حاضر نزدیک به 400 دانشجو و دانشگاه آزاد جم نیز 1800 دانشجو دارد.

[کد خبر:AJ3086]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب