آینه جم:فرماندار جم گفت: کارفرمایان و پیمانکاران علاوه بر پرداخت حقوق، مسائل اجتماعی کارگران را نیز مورد توجه قرار دهند.


به گزارش آینه جم ؛فرمانداری جم؛ عبداله نادری در دومین نشست هماهنگی گرامیداشت هفته ی کار و کارگر، با تبریک فرا رسیدن ماه رجب افزود: ماه رجب دروازه ورود به ماه شعبان و رمضان است و باید از این ماه بزرگ، نهایت استفاده را برد.
وی با اشاره به نقش مهم کارگران در توسعه کشور اظهار داشت: کارگران حق بزرگی به گردن کشور دارند و باید برای رفاه بیشتر این قشر زحمتکش تلاش کرد.
نادری کارگران، پیمانکاران و کارفرمایان را سه ضلع اصلی چرخه تولید کشور دانست و خاطر نشان ساخت: رابطه ی این سه ضلع همواره باید در شرایط تعادل و بر اساس قوانین موضوعه ترسیم شود تا توسعه ی پایدار در کشور ایجاد شود.
فرماندار جم، پایبندی به قانون و رعایت حقوق قانونی کارگران را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: پیمانکاران و کارفرمایان باید در هر شرایطی، پرداخت حقوق قانونی کارگران را در اولویت قرار دهند تا این قشر پرتلاش و کم توقع، با مشکلات معیشتی مواجه نشوند.
عبداله نادری با بیان اینکه پرداخت حقوق کارگران از دیون ممتازه ای است که می بایست با حساسیت به آن نگاه شود یادآور شد: ایمنی کار و سلامت کارگران، آموزش های لازم قبل و حین کار و نیز توجه به مسائل اجتماعی کارگران از دیگر حقوقی است که شرکت ها، کارفرمایان و پیمانکاران می بایست توجه جدی به آن داشته باشند.
وی نگاه ماشینی و ابزاری به کارگر در نظام اسلامی را مردود دانست و گفت: نگاه اسلام به کارگر نگاه کریمانه است و نباید فقط با نگاه صرفا اقتصادی و بدون توجه به جنبه های اجتماعی، از خدمات کارگر استفاده کرد.
رئیس کمیسیون کارگری شهرستان جم بی اطلاعی بخش اعظم کارگران از حقوق قانونی خود را یکی از مشکلات مهم کارگری عنوان کرد و افزود: متاسفانه بخش اعظم کارگران از حق و حقوق قانونی خود بی اطلاع هستند و اگر اجحافی نیز صورت گیرد معمولا نه از اجحاف و نه از روند رسیدگی آگاهی دارند که می بایست هم کارفرمایان و هم متولیان و ناظرین کارگری در زمینه آموزش های لازم ورود کنند.
نادری اضافه کرد: شرایط کارگری در شهرستان جم در وضعیت مطلوبی است و در سال گذشته جز برخی تاخیر در پرداخت ها با مشکلات عمده ای در این بخش مواجه نبودیم که انتظار می رود در سال جاری با توجه بیشتر و پیگیری جدی تر کارفرمایان، شاهد افزایش رضایت مندی هر چه بیشتر کارگران شهرستان باشیم.
نماینده عالی دولت در شهرستان جم؛ اشتغال نیروهای بومی در شرکت ها و بنگاه های اقتصادی شهرستان را از الزامات جدی عنوان کرد و افزود: عقل و منطق حکم می کند در جذب نیرو، اولویت با نیروهای بومی شهرستان باشد و شرکت ها و کارفرمایان نیز این موضوع را به صورت جدی مورد توجه قرار دهند.
وی اضافه کرد: اینکه برخی کارفرمایان یا پیمانکاران  گمان کنند اگر یک نیروی غیربومی را بی سر و صدا جذب کنند کسی در شهرستان متوجه نخواهد شد توهم باطل است چرا که امروز دیگر نمی توان با پنهان کاری، رفتار و کردار خود را از قضاوت مردم دور نگه داشت.
نادری با تاکید بر اینکه اشتغال بومی اهمیت ویژه ای برایم دارد خاطر نشان ساخت: هیچ بهانه ای برای جذب نیروی غیر بومی پذیرفتنی نیست و اگر در شهرستان نیروی آموزش دیده هم نباشد باید با همکاری اداره ی کار شهرستان، نسبت به اموزش نیروهای مورد نیاز اقدام کرد.
وی تصریح کرد: مردم شهرستان انتظار دارند از فرصت های شغلی همجوار سهم بیشتری داشته باشند و باید برای تامین انتظارات مردم، گام های محکم تری برداریم.
فرماندار جم هم چنین با اشاره به اهمیت بزرگداشت هفته کار و کارگر، از کارفرمایان و پیمانکاران خواست در این هفته علاوه بر همایش ها و جشن ها، مسائل اجتماعی و فرهنگی کارگران نیز مورد بررسی قرار دهند و اگر نیاز به حمایت های خاص نیز وجود دارد این حمایت ها صورت گیرد.

[کد خبر:AJ3083]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب