مرکز مشاوره باران با حضور مدیران ارشد نفت و گاز در جم به بهره‌برداری رسید.

 

به گزارش خبرنگار آینه جم:،سید محمود حسینی ظهر چهارشنبه در حاشیه افتتاح مرکز مشاوره باران شهرک توحید در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: شهرستان جم میزبان جمع کثیری از خانواده های پرسنل نفت و گاز است.

مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: این مرکز با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های خوب می تواند پاسخگوی پرسنل زحمتکش مجموعه نفت و گاز باشد.

مدیر توسعه منایع انسانی شرکت ملی گاز ایران اضافه کرد: در همین زمینه با مرکز مشاوره صنعت نفت که داری مجوز و استانداردهای لازم است قرارداد منعقد شده است.

وی افزود: خوشبخانه امروز با افتتاح این مرکز می توانیم گامی در راستای کمک به حل مشکلات و دغدغه های برخی خانواده های مجموعه نفت و گاز داشته باشیم.

 

http://multimedia.mehrnews.com/original/1393/06/06/IMG13444035.JPG

توسعه مراکز مشاوره‌ای و خانواده در شهرک‌های نفت و گاز

حسینی خاطرنشان کرد: مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های این مجموعه کمک به کاهش مشکلات و الام مردمی است که در این منطقه با امکانات کمتر زندگی می کنند.

مدیر توسعه منایع انسانی شرکت ملی گاز ایران بیان داشت: در شهرک‌های مسکونی جم حدود 100هزار خانوار در یک شهر با ابعاد پیچیده اما کوچک، در یک منطقه با فرهنگ های متفاوت و نیازهای مختلف هستند زندگی می‌کنند.

حسینی در پایان اظهار داشت: این مرکز شاید در ابتدا کمبودهایی داشته باشد ولی در آینده نزدیک گسترش خواهد یافت و طبق برنامه بخشی از مشکلات با مشاوره و آموزش حل شود.

وی یاد آور شد: ابتدا باید خانواده ها با برنامه های خود مراقبتی از بروز معضلات جلوگیری کنند و در صورت نیاز این مرکز در خدمت آنان است.

لزوم تحکیم بنیان خانواده به عنوان مهمترین نهاد جامعه

رحیم اسلامی ظهر پنجشنبه در حاشیه افتتاح مرکز بمشاوره‌ای شهرک‌های مسکونی نفت و گاز در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک هفته دولت گفت: نگاه مرکز مشاوره باران  به امر تحکیم بنیان خانواده به عنوان مهمترین نهاد جامعه معطوف است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و آسیب های خانوادگی شهرک نشینان جم می تواند در مرکز مشاوره باران رفع شود، گفت: با درک درست از واقعیت‌های اجتماعی، معضلات اجتماعی و خانوادگی، روانشناختی و روانپزشکی باید به مرکز مشاوره مراجعه کنند.

مدیرعامل پالایشگاه فجر جم اولین سیاست این مرکز را آسیب شناسی در زمینه‌های مختلف خانوادگی دانست و گفت: برای آسیب‌هایی که شدتش بیشتر است رفع مشکلات آن توسط استادان و کارشناسان مشاوره بررسی و برطرف خواهد شد.

اسلامی بیان کرد: پالایشگاه فجر جم به عنوان حامی و پشتیبان اصلی این مرکز به حساب می آید و همواره کمک‌های مالی و معنوی خود را به این مرکز داشته است.

کارکنان این مجموعه دغدغه تحصیلات و آموزش و آینده فرزندان خود را دارند

وی امکانات و فضای این مرکز را بسیار مناسب دانست و گفت: با اطلاع رسانی و آگاه سازی شهرک نشینان بتوانیم گام های ارزشمندی در این زمینه برداریم.

مدیر عامل پالایشگاه فجر جم با بیان اینکه افتتاح این مرکز می تواند خیلی تاثیرگذار باشد اضافه کرد: این شهرک ها در منطقه محروم واقع شده‌اند و با انواع مشکلات خانوادگی به خصوص در زمینه تحصیل و انتخاب شغل و آینده فرزندان روبه رو هستند.

وی اضافه کرد: دغدغه اصلی کارکنان مجموعه نفت و گاز در درجه اول مقوله آموزش فرزندان و در مراتب بعدی  بهداشت و درمان است.

رحیم اسلامی در پایان با بیان اینکه پالایشگاه فجر جم رکوردار تولید در سطح کشور است بیان داشت: خود را مدیون پرسنل زحمتکش می داند.

اسلامی با اشاره به اینکه همواره کارکنان این مجموعه دغدغه تحصیلات و آموزش و آینده فرزندان خود را دارند. گفت: تعاملات بسیار خوبی با آموزش و پرورش شهرستان جم در این زمینه اندیشیده شده است.

 

بیشتر شکست‌های تحصیلی، شغلی و خانوادگی بعلت انتخاب‌های نادرست است

هادی رحیمیان رئیس مرکز مشاوره باران نیز در حاشیه این آئین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نیاز انسان به آموزش، راهنمایی و مشاوره با دیگران در تصمیم‌گیری، انتخاب و به کارگیری راه حل های مناسب در زندگی، بر کسی پوشیده نیست.

رحیمیان گفت: بیشتر شکست‌های تحصیلی، شغلی و خانوادگی به خاطر نداشتن اطلاعات کافی و انجام انتخاب های نادرست است به همین دلیل مشاوره و آموزش  در زمینه های مختلف اهمیت فراوان دارد.

وی اضافه کرد: باتوجه به هدف‌گذاری‌هایی که انجام شده در این هم مرکز هم آموزش و هم مشاوره انجام می شود و تلاش می شود آموزش‌ها طبق استانداردهای بین المللی بهداشت جهانی انجام گیرد.

رحیمیان با اشاره به اینکه این مرکز از سال 82 راه اندازی شده است، بیان داشت: ما در این مرکز ابتدا با آموزش شروع کردیم و طبق نیاز مراجعه کنندگان تقاضای مشاوره فردی داشتند که با همکاری صنعت نفت قسمت مشاوره هم راه اندازی شد.

رئیس مرکز مشاوره باران ابراز امیدواری کرد: طبق توافق نامه‌ای که با صنعت نفت منعقد شده است، هرهفته سه روز (یک شنبه، دوشنه و سه شنبه)بر اساس نیاز، مشاوران برجسته در مرکز مشاوره حضور می یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این مرکز از ساعت 8صبح الی 20 آماده پاسخگویی و مشاوره به شهروندان در زمینه های مختلف است.

http://multimedia.mehrnews.com/Original/1393/06/06/IMG13443834.JPG

لازم به ذکر است که مرکز مشاوره باران در شهرک توحید جم با حضور مدیر منابع انسانی شرکت  ملی گاز، مدیر آموزش  شرکت ملی گاز، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید، مدیر مرکز مشاوره وزارت نفت، مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی، مدیر عامل شرکت پالایشگاه گاز فجر جم و روسای شهرک‌های مسکونی جم افتتاح شد.

مرکز مشاوره باران شهرک توحید جم  دارای بخش‌های مختلف آموزش و مشاوره است و ایستگاه های مطالعه با ده ها عنوان کتاب و کتابچه در حوزه مختلف مشاوره به چشم می خورد.

همچنین در قسمت دیگری از مرکز مشاوره "باران" فضایی کودکانه برای ارائه خدمات به کودکان مراجعه کننده نیز منظور شده است.

[کد خبر:AJ2770]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب