روستای بهارستان جم یکی از پرجمعیت‌ترین روستاهای استان بوشهر است که مردم این روستا خواستار ارتقای این روستا به شهر هستند.

 

 

به گزارش خبرنگار مهر، هر چند در بسیاری از روستاهای کشور شاهد مهاجرت مردم به سمت شهرها هستیم ولی برخی از روستاها هم هستند که پذیرای مردم از سایر نقاط شهری و روستایی هستند.

مردم از روستاهای کوچک و کم امکانات به سمت روستاهای بزرگتر می‌روند و برخی از روستاها به جای آن که کوچکتر شوند، بزرگتر از قبل می‌شوند و نیاز دارند که امکانات بیشتری نیز به آنها اختصاص یابد.

توسعه امکانات و بهبود وضعیت زیرساختی هر روستا یکی از مهمترین نیازهای روستائیان است که این موضوع باعث جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها می‌شود و لازم است که همه مسئولان به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

 روستای بهارستان جم با بیش از پنج هزار و 500 نفر جمعیت، از مهاجر پذیرترین و پرجمعیت‌ترین روستاهای استان بوشهر است که روند افزایش جمعیت در آن همچنان ادامه دارد.

این روستا در زمان جنگ تحمیلی که میانگین جمعیتی آن در حدود 800 نفر بوده 105رزمنده و 10شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

گر چه هر روز نیاز به شهر شدن این روستا بیشتر می‌شود ولی با تلاش مسئولان و شورا اقداماتی هم برای شهر شدن این روستا مثل خدمات عمومی، مدارس، سالن ورزشی و بعضا مستقر شدن ادارات دولتی در نقاط مختلف روستا و گسترش یافتن راه های ارتباطی انجام شده است.

تلاش برای تبدیل 5 روستای جنوب استان بوشهر به شهر

موسی احمدی نماینده حوزه انتخابیه  کنگان، جم، دیر و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر از عزم خود برای ارتقای بعضی روستاهای حوزه انتخابیه به شهر خبر داد.

نماینده حوزه جنوب استان بیان داشت که با پیگیری‌هایی که برای ارتقای حوزه انتخابیه داشته است، آبدان به بخش و روستای دوراهک به شهر ارتقا یافته اند.

وی ابراز امیدواری کرد ارتقای روستاهای بهارستان، چاه مبارک، بیدخون، تشان و دره بان نیز با همکاری مسئولان و شوراها و وزرات کشور به نتیجه برسد.

احمدی با اشاره به وضعیت روستای بهارستان جم برای شهر شدن، خاطر نشان ساخت: در دولت قبل نیز پیگیرهایی خوبی برای تبدیل روستای بهارستان به شهر داشته است.

درخواست از وزارت کشور برای ارتقای بهارستان به شهر

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به دیگر پیگیری‌های صورت گرفته اشاره کرد و ادامه داد: در نطق‌های مجلس شورای اسلامی نیز ارتقای حوزه انتخابیه را از مطالبات مردم جنوب استان عنوان کرده ام.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: روستای بهارستان جم از بزرگترین روستاهای استان بوشهر است که با توجه به پتانسیل‌ها فراوان باید در تقسیمات کشوری ارتقا یابد.

وی به آخرین درخواست خود به وزارت کشور درباره ارتقای بهارستان به شهر در سال جدید نیز اشاره کرد و بیان داشت: میرولد معاون و قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی در نامه‌ای به دفتر ما اعلام کرده است بعد از تعیین تکلیف لایحه جامع تقسیمات کشوری ارتقای این روستا در دستور کار قرار می‌گیرد.

 احمدی از آمادگی خود برای همکاری با شورای بهارستان و مسئولان شهرستان برای پیگیری ارتقای این روستا به شهر خبر داد.
........................................
گزارش: موسی قیصری

کلید واژه های مطلب:
ارتقا به شهر
|
روستای بهارستان جم
|
توسعه روستاها
|
 

 

 
[کد خبر:AJ2749]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب