sadf.jpg

علی اکبر قیصری

آینه جم: روز جمعه،20 اسفند مسابقه اسکای رانینگ- دوی کوهستان در جم با استقبال تعداد زیادی شرکت کننده و علاقه‌مندان به رشته دوی استقامت در دو رده بانوان و آقایان برگزار شد.

اسکای رانینگ با اسم فارسی دوی کوهستان رشته‌ ورزشی است که بیشتر فعالیت‌های آن در فضای آزاد و در حوزه‌ کوهستان انجام می‌شود.

ورزش همگانی نقش مهمی در افزایش شور و نشاط اجتماعی دارد و در همین راستا برگزاری دوی کوهستان در قالب برنامه های نکوداشت روز جم گام بلندی برای ارتقای سطح سلامتی و نشاط شهروندان جمی است.

ذکر چند نکته در حاشیه برگزاری این مسابقه مهم است:

۱- بیماری کرونا، مدتی است که زندگی عادی مردم و ورزش دوستان جمی را تحت تاثیر قرار داده، برگزاری این مسابقه تلنگری شد تا مردم جم بیشتر از قبل به سمت ورزش های همگانی گرایش پیدا کنند.

۲- همواره ارتقای جایگاه ورزش شهرستان یکی از چالش های بزرگ و مهمی بود که به آن توجهی نمی‌شد! اما برگزاری این مسابقه نشان داد می‌توان در زمینه ورزش های همگانی سرمایه گذاری بیشتری انجام‌ داد تا شهروندان جمی بیشتر از قبل برای شرکت در ورزش های همگانی و حتی مسابقات کشوری علاقمند شوند.

۳- برگزاری مسابقات کوهستانی از جمله دوچرخه سواری، موتور سواری و دوی کوهستان درشهرستان سبب  می‌شود جوانان جمی به ورزش‌های همگانی و کوهستانی علاقمند و موتورسنگین سواری در اتوبان خطرناک جم کنار گذاشته شود.

۴- بخشی از سهم مردم جم از مسؤلیت های اجتماعی نفت، ‌ برگزاری مسابقات و ورزش های همگانی است که باید به آن توجه ویژه داشت، چرا که این مهم خود زمینه ساز شور و نشاط اجتماعی برای داشتن جامعه فعال و پویا است.

۵- شهرستان جم ظرفیت و زیرساخت مناسب برای تبدیل شدن به یکی از مناطق برتر استان بوشهر در زمینه ورزش های همگانی را داراست و نیاز است اولویت شهردار، شورای شهر و اداره ورزش و جوانان استعدادیابی و آموزش جوانان جمی در زمینه‌های مختلف ورزشی باشد.

۶- ورزش می‌تواند در کاهش معضلات و مشکلات اجتماعی بسیار تأثیر گذار باشد، برگزاري این قبیل  ورزش‌ها باعث تشویق جوانان جمی به سمت ورزش و در نتیجه آن سلامتی جامعه را در پی دارد.

۷- یکی از وظایف مهم مدیریت شهری ایجاد زمینه شادابی و تفریحات سالم برای شهروندان می‌باشد، برگزاری انواع مختلفی از ورزش‌های همگانی در طول یک سال باعث ایجاد تنوع و تغییر در زندگی افراد می شود و در فضای بی روح و خسته کننده زندگی امروزی بسیار مفید است.

۸- توجه شورای شهر جم به ورزش همگانی و گنجاندن آن در سین برنامه های نکوداشت روز جم جای تقدیر دارد، چرا‌ که باعث می‌شود ورزش های همگانی بیش از پیش در شهرستان درونی شود. امید است دیگر شهرداری های شهرستان نیز برای انجام این چنین برنامه ها اقدام کنند.

[کد خبر:AJ38326]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب