0000000000000000000000000000000000weather-iran-havashenas.jpg

آینه جم : مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: مدل‌های پیش بینی فصلی نشان می‌دهد که میزان بارش در فصل پاییز در حد میانگین خواهد بود.

به گزارش « آینه جم »؛ فرج الله شکوهی پور در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر بیان کرد: بر اساس آخرین مدل پیش بینی فصلی که مربوط به هفته اول شهریور است، میزان بارش پاییزی در استان، در حد میانگین است.

به نوشته باشگاه خبرنگاران، او افزود: استان بوشهر از مهر پارسال یعنی آغاز سال آبی ۹۸-۹۷ تا کنون، ۳۶۲.۶ میلیمتر بارندگی داشته در حالی که میانگین بلند مدت ۲۶۸.۱ میلیمتر بوده و این نشان دهنده افزایش ۹۴.۵ میلیمتری و ۳۵ درصدی بارش‌ها نسبت به میانگین بلند مدت است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: بیشترین میزان بارش در سال آبی ۹۸-۹۷ با ۴۸۴ میلیمتر در دیلم به ثبت رسیده و کمترین میزان با ۲۱۷.۸ میلیمتر مربوط به شهرستان عسلویه بوده است.

شکوهی پور بیان کرد: تنها شهرستانی که میزان بارندگی آن نسبت به میانگین بلند مدتش کمتر بوده نیز عسلویه بوده است.

او گفت: میانگین بارش‌های استان بوشهر در سال ۹۷-۹۶، ۱۳۲.۶ میلیمتر بود که این میزان در سال زراعی ۹۸-۹۷ با افزایش ۲.۷ برابری رو به رو بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: نقشه‌ها نشان می‌دهد که آبان، بارندگی در استان‌های بالادست بوشهر، مانند فارس، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بخش‌هایی از اصفهان بیش از میانگین خواهد بود که با توجه به ورود رواناب‌های این استان‌ها به استان بوشهر باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

[کد خبر:AJ29521]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب